    From: Roman Tyczka <n...@b...no>
    Subject: Re: python i stringi
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Sender: r...@t...no.found
    Date: Thu, 6 Oct 2016 10:44:12 +0200

    On Thu, 6 Oct 2016 01:32:07 -0700 (PDT), g...@g...com wrote:

    > W dniu czwartek, 6 października 2016 10:19:26 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka
    znakami 0099786764553 na końcu"

    > to może google python unicode to bytes
    > python bytes to string
    > python md5 unicode

    Jeśli chcesz mi utrzeć nosa tym googlem to ...hmmm, niepotrzebnie. Od
    googla zacząłem. Ale ok, może grupa dyskusyjna służy tylko do kłótni o
    pascala.
    Tak czy owak problem rozwiązałem, nie konwertując do ascii czy tablicy
    bajtów, ale poprawnie deklarując typ unicodowego stringa. I na taką
    praktyczną radę liczyłem.

    Dla potomnych:

    ustr = u"Jeszcze dłuższy i bardzo długi string z ółęść oraz ;%$#@[ i innymi
    znakami 0099786764553 na końcu".encode('utf-16le')

    i ten mały indianin zrobił swoją robotę :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka