eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaradiotelefony › Re: radiotelefony
  • Data: 2017-02-07 15:10:15
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-02-07 o 14:44, Roman Rogóż pisze:

    >> To nie takie proste, bo nawet jak radio-stop nie jest połaczony
    >> kabelkiem z SHP, to stosuje się interfejs białkowy w postaci maszynisty,
    >> który jest zobowiązany grzybek hamowania nacisnąć po usłyszeniu sygnału
    >> w głośniku radia.
    >>
    >> A wyłączyć się nie da ot tak, bo trzebaby zapewnić inny system do
    >> awaryjnego zatrzymywania składów.
    >> A na razie takiego nie ma OIDP, a to co jest nie pozwala na więcej niż
    >> 160km/h pomimo, że pendolino i same tory mogą i 200km/h z podróżnymi
    >> śmigać.
    >>
    > Mnie już nawet nie chodzi o rozwiązania zastępcze awaryjne itd. ale o to
    > ze tak krytyczna sprawa jak możliwość zatrzymania hurtowej ilości
    > pociągów jest słabo zabezpieczona.
    > Skoro można w routerku czy printserwerze za 50 zł zaimplementować SSH
    > https czy uwierzytelnianie certyfikatem, to czemu w instytucji
    > dysponującej milionami złotych w kwestii zatrzymywania rozpędzonych
    > pudeł z żywymi ludźmi w środku używa się rozwiązań kompletnie nie
    > zabezpieczonych.
    > Profilaktycznie taki sygnał radiostop z informację test-only powinien
    > być nadawany cyklicznie. jeżeli lokomotywa w przeciągu dajmy na to
    > godziny nie odbierze żadnego sygnału testowego to powinna dać
    > maszyniście znać że coś z tym odbiornikiem jest nie tak i ma zachować
    > wzmożoną czujność a po skończonej trasie, odbiornik obowiązkowo do
    > przeglądu.
    >

    SHP i radiokomunikacja w PKP to lata 60-te.
    Do tej pory to działa, oczywiście po analogu. Wtedy nikt nie wiedział,
    że będzie powszechna transmisja cyfrowa, a w kieszeni zmieścisz radyjko,
    które może tak namieszać. Wtedy takie radio to pewnie w plecaku było
    trudno, no może gdyby baterie niósł kolega w swoim ;)

    Kiedyś, w już nie tak odległej przyszłości ma być wprowadzony ETCS na
    wszystkich szlakach kolejowych:
    http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasow
    e/miliardowy-przetarg-polskich-linii-kolejowych-2885
    /



    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: