  • 1. Data: 2017-02-05 12:34:28
    Temat: radiotelefony
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    jakie zasięg mają radiotelefony i krótkofalówki które mają policjanci i
    kolejarze oraz czy jest możliwość\ ich podsłuchu ??

  • 2. Data: 2017-02-05 13:35:15
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    słyszą się głownie baza z radiowozami, między sobą często się nie
    słyszą... ogólnie to policja wymieniła sobie sprzęt i teraz wątpię, żeby
    można było przeszkodzić im pracy... smutne jest jedynie to, że liderami
    kierowniczymi policji zostali abiturieci politechniki warszawskiej...

  • 3. Data: 2017-02-05 22:17:21
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-02-05 o 12:34, Grzegorz pisze:
    > jakie zasięg mają radiotelefony i krótkofalówki które mają policjanci i
    > kolejarze oraz czy jest możliwość\ ich podsłuchu ??

    Pierwsze słyszę, żeby policja, a tym bardziej kolej, korzystała z
    krótkofalówek. A gdyby nawet, to co, krótkofalówka nie jest
    radiotelefonem? Czy może w paśmie HF oni morsem stukają? :D

  • 4. Data: 2017-02-05 23:38:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 05.02.2017 o 12:34, Grzegorz pisze:
    > jakie zasięg mają radiotelefony i krótkofalówki które mają policjanci i
    > kolejarze oraz czy jest możliwość\ ich podsłuchu ??

    Kolej korzysta z pasma 150MHz, tu masz dokładną rozpiskę kanałów:
    http://www.peter384.cal.pl/r/r.html
    Zasięg różny, od kilku do kilkunastu kilometrów. Na nastawniach sprzęt
    mocniejszy niż na pojazdach, anteny lepsze, wyżej zamontowane to i 30-40
    kilometrów ogarniają.
    Można podsłuchać nawet jakimś prostym ręczniakiem. Ale jak nie znasz
    podstaw prowadzenia ruchu kolejowego, to raczej nie powie Ci nic
    ciekawego wymiana zdań "ŁK0 do 16234" "16234 na odbiorze" "jedziemy po
    dwójce do wyjazdowego, dostaniecie pisemny" ...

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2017-02-06 00:08:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w
    wiadomości news:o772k3$5e3$1@node1.news.atman.pl...
    > jakie zasięg mają radiotelefony i krótkofalówki które mają policjanci i
    > kolejarze oraz czy jest możliwość\ ich podsłuchu ??

    Zasięg jest sprawą wieloczynnikową, gdzie moc nie jest czynnikiem
    najistotniejszym.
    Z radiowego doświadczenia powiem, że najważniejsze jest, aby anteny się
    zobaczyły. Oczywiście, mówię tu o widoczności radiowej, która bardzo nie
    musi pokrywać się z optyczną.
    Bez tej widoczności dowalisz mocy jak do Wielkiego Pieca, odbiornik z
    Ga-As-FETami wykąpiesz w ciekłym azocie, a i tak nie uzyskasz tego, co
    chcesz.
    Zasięg - dużo zależy od tego, jak wysoko jest antena, jaki jest teren wokół,
    jaka jest częstotliwość (zasięg nie zależy wprost od niej), w jaki sposób
    rozchodzi się fala... na ten temat pisze się rozprawy naukowe, ale, jeśli
    byś chciał w skrócie, to licz tak do 10 km, jako pewna subiektywna średnia.
    Praktycznie, raczej nie używa się tego dalej, niż 2-3 km, zakładając
    łaczność bezpośrednią. Przy zastosowaniu tzw. przemienników, łączność może
    ulec wydłużeniu nawet do 50-100 km, ale to też zależy jaka częstotliwość,
    jak wysoko anteny, jaki i jak ukształtowany teren, mniej, choć oczywiście
    też, zależy to od mocy. Nie da się tego więc określić wprost.
    Podsłuchać - nie wiem, czy jeszcze stosuje się transmisję analogową, zresztą
    już w niej stosowano brzydko brzmiący termin "frequency hopping", gdzie
    każda transmisja leciała na innej częstotliwości, choć analogowo. Transmisja
    cyfrowa to gorsza sprawa, jeśli czymś tajnym szyfrowane, to musiałbyś mieć
    sprzęt, który niekoniecznie musi być możliwy do legalnego zdobycia. Choć to
    jest stały wyścig "policjanci i złodzieje", gdzie wzmacnia się
    zabezpieczenia, tam i crackerzy wzmacniają swoje działania. Kluczowym
    heheszkiem jest, ze podobno Windows 95, miał w porównaniu z 3.1, mieć
    zabezpieczenia nie do zdarcia. Hehe, hehe, a prawda okazała się bliższa
    życiu...
    To tyle, co tak na szybko podrzucam, wykaz częstotliwości znajdziesz w
    necie.

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 6. Data: 2017-02-06 00:11:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstaw prowadzenia ruchu kolejowego, to raczej nie powie Ci nic ciekawego
    > wymiana zdań "ŁK0 do 16234" "16234 na odbiorze" "jedziemy po dwójce do

    A tam pewnie napisane w stylu "Awaria semafora w Zielonce, do Kobyłki jechać
    40 kph i być na radiu". Czasem można posłuchać, zwykle normalne rozmowy, ale
    kwiatuszki się zdarzają :)

  • 7. Data: 2017-02-06 00:27:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > radiowej, która bardzo nie musi pokrywać się z optyczną.
    > Bez tej widoczności dowalisz mocy jak do Wielkiego Pieca

    Ja bym użył porównania do pieca martenowskiego. On jest
    na prund, więc będzie to całkiem w temacie grupy.

    Jarek

    --
    Stęknął, ockną się i beztrosko
    wyprostował zgarbione plecy:

  • 8. Data: 2017-02-06 09:05:37
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 12:34, Grzegorz pisze:
    > czy jest możliwość\ ich podsłuchu ??

    Jasne, że jest, nie możesz nadawać tylko w tym pasmie.
    O ile dobrze pamiętam, to można posłuchać sobie, ale nie można pochwalić
    się tym, co się podsłuchało, obowiązuje Cię tajemnica telekomunikacyjna.
    Czyli jak usłyszysz, że jest gdzieś kolizja, to nie możesz zadzwonić do
    kolegi z lawetą, tylko podjechać własną ;)
    I drugie obostrzenie, jeśli transmisja jest w jakiś sposób zakodowana,
    zabronione jest dekodowanie.

    Skanery do podsłuchu mają zakres częstotliwości taki, że kolej, policja,
    kontrola lotów jest w twoim zasięgu (a raczej zasięgu anteny).

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2017-02-06 09:10:12
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    HF5BS wrote:

    > A tam pewnie napisane w stylu "Awaria semafora w Zielonce, do Kobyłki
    > jechać 40 kph i być na radiu". Czasem można posłuchać, zwykle normalne
    > rozmowy, ale kwiatuszki się zdarzają :)

    Można też wysłać sygnał radio-stop. :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2017-02-06 09:14:59
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Grzegorz wrote:

    > jakie zasięg mają radiotelefony i krótkofalówki które mają policjanci i
    > kolejarze oraz czy jest możliwość\ ich podsłuchu ??

    Nie ma czegoś takiego jak "policja", tam jest kilka wyspecjalizowanych
    działów, często z własnymi środkami łączności. Np. wrocławska drogówka
    używa łączności nieszyfrowanej, a MPK AFAIK stoi na Tetrze. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr