  • From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: rajd cwaniaka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 7 Sep 2012 18:04:42 +0200

    Fri, 07 Sep 2012 15:43:09 +0200, v...@i...pl

    > Jezeli z gory wiesz, ze okolo 60min bedziesz jechal (a rozklad jazdy w
    > Poznaniu nazwijmy to - jest umowny). Kupujac wiecej biletow na krotsze
    > okresy czasu odpowiednio drozej wyjdzie - ale to wiemy.

    Przecież wiemy to obaj, test został wykonany -- przejazd zajął ~58 min.

    > 4x15min=17gr/min - nie chce byc inaczej (a zdarzalo sie,
    > ze zamiast rozkladowych 20min jechalem do pracy 50...)

    Ale czemu przyjmujesz najmniej opłacalny wariant? W przypadku samochodu
    wziąłem najbardziej opłacalny, więc w przypadku KM również taki należy
    przyjąć...

    > Dlaczego _trzeba_ ? To tak jakbys napisal, ze do przejazdu tramwajem
    > trzeba kupic tramwaj...

    Żeby poruszać się codziennie KM nie trzeba kupować tramwaju, wystarczy
    bilet miesięczny na ten tramwaj. Żeby codziennie jeździć autem trzeba auto
    kupić lub wynajmować, względnie jeździć taksówką. Nie da się tego kosztu
    pominąć.

    > No to juz jest blizsze porownaniu tramwaj vs. taxi

    OK, zatem przyjmijmy ten wariant.
    Stąd nie ma się co dziwić, że autem jest najszybciej.

    > A ja sie przesiadlem rok temu na tramwaj, bo i szybciej i bezproblemowo
    > z parkowaniem w centrum (fakt - mam przystanek przed samymi drzwiami do
    > pracy).

    Ja miałbym do firmy 4 przesiadki i 2,5h jazdy w jedną stronę włączając w to
    marznięcie albo pocenie się na przystankach... Samochodem jadę 2,5x (w
    szczycie) do 4x (w wakacje) szybciej.

    --
    Pozdor Myjk