    From: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: rdtsc a kilka rdzeni
    Date: Fri, 19 Apr 2013 22:16:48 +0200

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4e868d51-743d-4a33-af8c-2da729bf9d6a@googlegrou
    ps.com...
    On Friday, April 19, 2013 11:15:24 AM UTC+2, Borneq wrote:
    > Od czasu procesora Pentium mamy interesująca instrukcję rdtsc, która
    > mierzy
    > czas ekstremalnie dokładnie - co do taktu i wywołanie jej zabiera bardzo
    > mało czasu w porównaniu np. z QueryPerformanceCounter.
    > Jednak na dwurdzeniowym procesorze uzyskiwałem bzdurne wyniki. Okazało się
    > niestety, że każdy rdzeń ma własny licznik (?). Można było to obejść
    > zmuszając testowy program do pracy na jednym rdzeniu
    > (SetProcessAffinityMask), co jednak powoduje że taki profilowany program
    > nie
> [...]

    Właśnie to robię przez SetProcessAffinityMask,ale wtedy wszystkie wątki tego
    procesu działają na jednym rdzeniu, co nie pozwala na pełną prędkość.
    Nie wiem jak mają się do tego sprawy systemu, bo zdaje się, że ostatnio gdy
    testowałem (obecnie nie mam na czym, piszę z jednordzeniowego laptopa) to
    nawet na dwóch rdzeniach się dobrxze zachowywał, choć to mogło być sprawą
    przypadku.
    Chodzi o to, że nawet gdy mamy jednowątkowy proces, a choćby kilkuwątkowy,
    to dwa odczyty rdtsc przeważnie są blisko siebie i w jednym wątku. I teraz,
    czy system operacyjny będzie cały czas jedne wątek przydzielał do jedneog
    rdzenia/procesora? Może poprzednio nie przydzielał a teraz przydziela, nie
    jestem tego pewien.
    ALE
    Pomyślałem teraz, że nie potrzebnie używałem SetProcessAffinityMask, można
    przecież użyć
    SetThreadAffinityMask dla wątku badanego a inne wątki będą może na innych
    rdzeniach i wtedy można profilować program wielowątkowy bez ograniczania się
    do jednego rdzenia - jeden wątek i tak jest ograniczony do jednego.