-
Data: 2012-03-31 13:54:38
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
> Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> napisał(a):
>
> > On 2012-03-31 11:58, M.M. wrote:
> > > yamma<y...@w...pl> napisał(a):
> > >
> > >> Adam Wysocki wrote:
> > >> > fir kenobi<f...@g...pl> wrote:
> > >> >
> > >> >> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> > >> >> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> > >> >
> > >> > Czy to muszą być bitmapy? Na grafice wektorowej byłoby to dużo
> > >> > prostsze.
> > >>
> > >> No chyba, że on to robi dla sportu. Najprostszym sposobem rotowania
bitma
> py
> > >> jest wykonanie szeregu klatek tejże bitmapy co ileś tam stopni i ich
> > >> animacja a nie zaprzęganie do tego "wyższej" matematyki.
> > >> yamma
> > > A co jeśli duszków jest dużo? Warto zapychać pamięć w kompie i potem
> > > gdy się przełączamy na inny program to czekać aż się wczytają z
> > > pliku wymiany?
> >
> > 1. cache
> > 2. RAM jest bardzo tani
> > 3. albo chcesz, żeby szybko działało, albo żeby było proste i małe.
często ni
> e
> > da się tego połączyć
>
> Weźmy z 30 duszków na prostą grę 2D. Aby animacja była płynna to dajmy
> klatkę co 3 stopnie, czyli 30x120 obiektów. Duszek niech ma średnio 70x70
> pixeli, da to po obrocie obiekty około 100x100. Czyli w RGBA
> 30x120x100x100x4 =~ 140MB na prostą grę 2D :D
>
pc (chocby moj prosty wypracowywany obecnie framework) potrafi uciagnac
znacznie wiecej sprite'ow - naraz na ekranie to chyba nawet pare tysiecy
(jesli male, zalezy od rozmiaru) a naraz w grze (z odrzucaniem tych
spoza wievportu) to zdaje sie nawet wielokroc wiecej - 30 spritow to
sklala gier ze starej epoki (choc dokladnie nie mierzylem ale teraz
wydaje sie moze smigac znacznie wiecej)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.12 14:04 bartekltg
- 31.03.12 14:14 bartekltg
- 31.03.12 14:18 bartekltg
- 31.03.12 14:19 Sebastian Biały
- 31.03.12 14:21 bartekltg
- 31.03.12 14:31
- 31.03.12 15:26 yamma
- 02.04.12 11:35 zażółcony
- 02.04.12 11:38 zażółcony
- 02.04.12 11:41 zażółcony
- 02.04.12 12:05
- 30.03.12 15:30 Adam Klobukowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-05-28 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-05-28 => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-28 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=
- 2024-05-28 Szczecin => Realtime (C) Software Developer <=
- 2024-05-27 Warszawa => Senior Account Manager (stacjonarnie) <=