eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingreczne rotowanie bitmap › Re: reczne rotowanie bitmap
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
    Date: Sat, 31 Mar 2012 12:31:40 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 57
    Message-ID: <jl6tfc$rrf$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl> <p...@n...chmurka.net>
    <jl6hhb$ggo$1@inews.gazeta.pl> <jl6kgf$q3m$1@inews.gazeta.pl>
    <jl6kps$kf2$1@opal.futuro.pl> <jl6n94$rfu$1@inews.gazeta.pl>
    <jl6r9u$aqk$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1333197100 28527 172.20.26.245 (31 Mar 2012 12:31:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 31 Mar 2012 12:31:40 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.62.88.178
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196474
    [ ukryj nagłówki ]

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
    >
    > > Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> napisał(a):
    > >
    > > > On 2012-03-31 11:58, M.M. wrote:
    > > > > yamma<y...@w...pl> napisał(a):
    > > > >
    > > > >> Adam Wysocki wrote:
    > > > >> > fir kenobi<f...@g...pl> wrote:
    > > > >> >
    > > > >> >> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
    > > > >> >> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
    > > > >> >
    > > > >> > Czy to muszą być bitmapy? Na grafice wektorowej byłoby to dużo
    > > > >> > prostsze.
    > > > >>
    > > > >> No chyba, że on to robi dla sportu. Najprostszym sposobem rotowania
    > bitma
    > > py
    > > > >> jest wykonanie szeregu klatek tejże bitmapy co ileś tam stopni i ich
    > > > >> animacja a nie zaprzęganie do tego "wyższej" matematyki.
    > > > >> yamma
    > > > > A co jeśli duszków jest dużo? Warto zapychać pamięć w kompie i potem
    > > > > gdy się przełączamy na inny program to czekać aż się wczytają z
    > > > > pliku wymiany?
    > > >
    > > > 1. cache
    > > > 2. RAM jest bardzo tani
    > > > 3. albo chcesz, żeby szybko działało, albo żeby było proste i małe.
    > często ni
    > > e
    > > > da się tego połączyć
    > >
    > > Weźmy z 30 duszków na prostą grę 2D. Aby animacja była płynna to dajmy
    > > klatkę co 3 stopnie, czyli 30x120 obiektów. Duszek niech ma średnio 70x70
    > > pixeli, da to po obrocie obiekty około 100x100. Czyli w RGBA
    > > 30x120x100x100x4 =~ 140MB na prostą grę 2D :D
    > >
    >
    > pc (chocby moj prosty wypracowywany obecnie framework) potrafi uciagnac
    > znacznie wiecej sprite'ow - naraz na ekranie to chyba nawet pare tysiecy
    > (jesli male, zalezy od rozmiaru) a naraz w grze (z odrzucaniem tych
    > spoza wievportu) to zdaje sie nawet wielokroc wiecej - 30 spritow to
    > sklala gier ze starej epoki (choc dokladnie nie mierzylem ale teraz
    > wydaje sie moze smigac znacznie wiecej)
    >

    dl.dropbox.com/u/42887985/rotowanie%20bitmap.zip

    ktos moglby powiedziec ile wykonuje sie ramka w program2.exe,
    gdybym mial 4procesorowego procka to bym sprobowal zrownoleglic
    ale nie mam,

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: