  • Data: 2018-03-04 10:17:22
    Temat: Re: resetowanie urządzenia USB
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń nie dowiedział sie u linuxiarzy jak w raspberrypi programowo
    wywołać reset urządzenia usb, używa tego do pomiaru temperatury:

    > http://www.meraprojekt.com.pl/mp00202.html i zdarza się ze coś
    > się zwiesi i nie czyta. Fizyczne wyciągnięcie z gniazda i powtórne
    > włożenie pomaga. Obszedłem problem wywołując reboot całego systemu :/
    > Mam tam wolny przekaźnik - puściłbym zasilanie tamtędy, czy możnaby
    > zasilanie +5V wyłączać na chwilę aby urządzenie się zresetowało?
    >
    > Jakies inne opcje? Albo jakas znana metoda resetu programowego?
    > To widziałbym najchętniej.

    Jeśli faktycznie *zawiesi się urządzenie USB*, to już trudno z nim
    się dogadać przez USB (bo przez co innego?) -- pozostaje tylko
    odcięcie zasilania. I tak czasem się robi, gdy nie ma innego wyjścia.
    Przekaźnik to spory overkill, tu prąd nie przekracza 100 mA, lepszy
    byłby jakis półprzewodnik. Można nawet zwierać na moment do masy
    linię zasilającą port USB.

    W tym przypadku najpewniej mamy do czynienia z wyżej opisaną sytuacją,
    ale nic nie szkodzi, by zbadać sprawę dokładniej i spróbowac innych
    sztuczek. Datasheet podaje, że toto komunikuje się z systamem przez
    port rs232 wytworzony z USB przez chip FT232RL. Czy w momencie zwiechy
    ten port znika? Najpewniej jest to plik /dev/ttyUSB0, o ile udev
    inaczej nie postanowił. Można spróbowac usunąć i załadować ponownie
    moduł kernela, licząc na to, że diwajs się przy tym jakoś ogarnie
    ("modprobe -r usbserial" i "modprobe usbserial").

    Z obsługa awarii ogólnie jest ciężka sprawa, bo trudno sytuację
    wywołać na żądanie by popatrzeć co się dzieje. W przypadku urządzeń
    USB warto w różnych stanach poparzeć na wynik "udevadm monitor",
    stymulując w tym czasie udeva przez "udevadm controll -R && udevadm
    trigger".

    --
    Jarek