    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: resetowanie urządzenia USB
    Date: Sun, 4 Mar 2018 14:26:00 +0000 (UTC)

    Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > Gdy urządzenie na nowo się pojawia a stare połączenie nie zostało
    > zamknięte to zostanie użyta nowa nazwa (np. zamiast ttyUSB0 będzie
    > ttyUSB1).

    Dokładnie tak. Miałem tak ze znikającym portem z ttyACM (ale z FTDI jest
    tak samo), szło jakieś EMI, urządzenie na chwilę odpinało się od portu i
    wracało już na innym porcie, bo stary nadal był otwarty. Trzeba było
    napisać kawałek softu, który tego pilnował.

    To by się zgadzało. Objaw byłby taki, jak zwiecha, bo urządzenie będzie
    już na nowym porcie... i reboot w ciemno pomoże. Tyle, że odpięcie i
    podpięcie przekaźnikiem portu nie pomoże.

    > Program komunikacyjny musi to uwzględniać i zamiast na sztywno
    > otwierać ttyUSB0, to powinien szukać urządzenia na podstawie VID/PID,
    > numeru seryjnego itp.

    Powinien przede wszystkim otwierać urządzenie na nowo, jeśli przestanie
    się z nim dogadywać lub urządzenie mu zniknie (choć nadal będzie otwarte).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]