    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: rewolucja iphone...
    Date: Thu, 14 May 2009 20:09:37 +0200

    Tony pisze:

    > Na pewno nie interfejsu opartego o użycie dwóch palców jednocześnie, to
    > Apple ma opatentowane i nawet Google tego nie zastosowało w swoim systemie,
    > najwyraźniej uznając ważność tego patentu - którego przyznanie mnie
    > osobiście wydaje się co najmniej dyskusyjne.

    Z tego co czytałem to sprawa tego patentu jest dość wątpliwa. Microsoft
    planuje wprowadzić multidotyk w Windows Mobile 7, więc raczej nie
    wszyscy boją się tego patentu. ;)

    > faktem, że dopiero Apple otworzyło oczy pozostałym twórcom systemów
    > operacyjnych do komórek, jak to generalnie może wyglądać i działać (nie
    > licząc pewnych mankamentów, bo nie o nie tutaj chodzi).

    Nie zgodzę się. Apple otworzyło oczy pozostałym producentom jedynie co
    do tego, że można wziąć już istniejące urządzenie (zwykłego palmfona od
    paru lat znanego biznesmenom), zamknąć go w nieco ładniejszej obudowie i
    wyposażyć w ładniejszy interfejs a zaraz rzucą się na niego nastolatki.
    :) Jeszcze raz powtarzam - ta rewolucja miała wymiar MARKETINGOWY ale
    nie technologiczny!
    Oczywiście pozostali producenci nie chcąc pozostać w tyle zrobili to
    samo. Tyle tylko, że to nie są żadni nowicjusze na rynku (jak chce
    myśleć założyciel wątku) ale starzy gracze, którzy do tej pory robili
    swoje produkty dla innego klienta.