  • 11. Data: 2024-05-12 13:14:54
    Temat: Re: rezystor 3 omy 400W
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v1q6sk$8fu$1$PeJot@news.chmurka.net>
    user PeJot pisze tak:

    > Żarówki samochodowe, np. H4.

    żarówki przerabiałem
    zasilacze wykrywaja je jako zwarcie wyłączają sie
    potem znowu prąd spada
    wolę rezystory.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 12. Data: 2024-05-12 14:56:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.05.2024 o 13:14, PiteR pisze:

    > żarówki przerabiałem
    > zasilacze wykrywaja je jako zwarcie wyłączają sie
    > potem znowu prąd spada
    > wolę rezystory.

    Weź drut od spawarki i nawiń na jakąś ceramikę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2024-05-12 18:05:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 May 2024 13:00:37 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No to rozejrzeć się za grzałkami nia niższe napięcie.
    > Na przykład ta wygląda idealnie:
    >
    > https://jtmikro.pl/pl/p/Grzalka-moc-6008001000W48V-G
    O2-122/172

    Za Gierka w prawie każdym sklepie typu "GS" były sterty drutów oporowych do
    wymiany w żelazkach czy kuchenkach elektrycznych i to o różnych mocach (= o
    różnych opornościach).
    Oporócz tego były takie druty sprzedawane wciśnięte już w szamotki do
    kuchenek elektrycznych - i taką wersję pytajnik miałby chyba najłatwiej
    użyć.
    Kosztowało to bardzo niewiele - mnie, jako dzieciaka, było stać na
    kupowanie w celach poznawczych.

    Teraz już takich spiralek nie ma w sprzedaży?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2024-05-12 18:12:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Za Gierka w prawie każdym sklepie typu "GS" były sterty drutów
    > oporowych do wymiany w żelazkach czy kuchenkach elektrycznych
    > i to o różnych mocach (= o różnych opornościach).
    [...]
    > Teraz już takich spiralek nie ma w sprzedaży?

    Jest "drut oporowy kanthal" (w ten sposób najłatwiej wyszukać).
    Na ogół na szpulce, samemu trzeba sobie zwinąć w sprężynkę. Tani.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2024-05-12 18:32:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Pan PeJot napisał:

    > Słaby pomysł na zastępnik rezystora. Ciemna żarówka
    > ma ma kilka razy mniejszy opór od świecącej.

    I to da się wykorzystać :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 16. Data: 2024-05-12 18:36:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 May 2024 13:01:29 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Słaby pomysł na zastępnik rezystora. Ciemna żarówka
    > ma ma kilka razy mniejszy opór od świecącej. Ale
    > przy testach zasilaczy może to być nawet zaletą.

    Używam takiego obciążenia do testowania ATX-ów. Jak wystartuje to musi
    być zdrowy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2024-05-12 19:22:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.05.2024 o 18:05, Adam pisze:

> [...]
    > kupowanie w celach poznawczych.
    >
    > Teraz już takich spiralek nie ma w sprzedaży?

    Są, ale nie ma takich na 14 kW.

    Robert

  • 18. Data: 2024-05-12 20:29:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    O2-122/172

    > Są, ale nie ma takich na 14 kW.

    Po co właściwie na 14 kW? Wtedy też takich mocy w GS nie było.
    Ale jeśli może być trochę mniej, to bez problemu:

    https://allegro.pl/oferta/spirala-grzejna-ogrzewacza
    -wody-dafi-o-mocy-9-0-kw-13173042241

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2024-05-13 00:05:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:slrnv41qk6.1qhij.jaros@falcon.lasek.waw.pl>
    user Jarosław Sokołowski pisze tak:

    > [...]
    >
    > Jest "drut oporowy kanthal" (w ten sposób najłatwiej wyszukać).
    > Na ogół na szpulce, samemu trzeba sobie zwinąć w sprężynkę. Tani.

    Pomierzyłem czajnik ma 20 omów. Powtykam do przedłużacza 3 czajniki to
    będzie 7 omów plus olejak w razie czego. Prąd nie będzie większy niż
    10A. Przedłużacz ma bezpiecznik 13A to z zapasem wytrzyma.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 20. Data: 2024-05-13 11:13:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Pomierzyłem czajnik ma 20 omów.

    Wspaniale. Tyle samo wychodzi policzone z prawa Ohma.

    > Powtykam do przedłużacza 3 czajniki to będzie 7 omów plus olejak
    > w razie czego. Prąd nie będzie większy niż 10A.

    Jeśli to doraźny pomiar, nie ma co szukać czegoś więcej. Gdyby miało
    być bardziej profi, lepiej użyć pojedynczej grzałki na niższe napięcie.
    Tu widzę, że zasilacz nie daje więcej niż 70V. Albo zrobić samemu
    z rzeczonego drutu. Mogę polecić formę grzałki piaskowej -- spirala
    w obudowie zasypana piaskiem. W akwariach używa się szklanych rurek,
    tu może być coś z metalu.

    --
    Jarek