  • Data: 2017-05-22 14:35:54
    Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oftg7n$a3a$...@d...me...

    >Jeszcze raz wspomnę, bo chyba się pobubiłeś... nie chodzi o to
    >że ja pierwszy raz użyłem 13-tki bo do tej pory używałem tylko
    >1/2 cala i 5/8 cala. Mówię że pierwszy raz użyłem 13-tki bo do
    >tej pory miałem w ręce tylko 10, 12, 14, 17, 19... a 13 i 15, 16
    >nowiutkie.

    Nie wiem czy Zenek ma racje z tymi zaleceniami komitetu, ale 13 to
    bardzo popularny rozmiar na srubach M8.

    Jesli ci sie nie przydarzylo, to ciekawe czemu.
    -amerykancy maja wszystko duze, i uzywaja co najmniej M10,
    -japonce daja M8 z lbem 12 lub 14 ... zalecen nie czytaja, czy moze
    jakies mocniejsze sruby ?
    -japonce nie daja M8, tylko M7 i M9 - ktore sa niestandardowe.
    -12 i 14 kreciles sruby calowe a metrycznych wcale nie widziales

    >No we wszystkich Japończykach jest aku na przodzie, przy narożniku.
    >W Passatach jest tuż przy szybie przedniej, centralnie umiejscowiony
    >między silnikiem a ścianą kabiny. Aby go wydłubać spod rynienki
    >plastikowej pod szybą przednią musiałem się mocno nagimnastykować.

    Eee, taki drobiazg, to nie tylko Passat tak ma schowany.
    Ciesz sie, ze nie BMW czy Audi, bo moglbys sie naszukac gdzie oni
    akumulator schowali ...

    > kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to
    > faktycznie pierwsze slysze.
    [...]
    >A tak to wygląda w Passacie:
    >https://www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag
    >Gdybyś się nie mógł skupić patrząc na modelkę zamiast na koło,
    >to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie śruby to koło
    >nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz
    >ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziurą w dziurę a potem
    >trzecią ręką musisz wcelować śrubą w dwie dziury ułożone
    >równo względem siebie...

    No przeciez widzisz, ze modelka jednym palcem daje rade :-)

    Jest centralna piasta/rurka, zakladasz, obracasz w miare lekko, potem
    wystarczy lekko kolo przytrzymac i wkrecic jedna strube.

    >Jakie ryzyko wkręcenia śruby krzywo?
    >Duże. A jak już ukręcisz łeb śrubie to co potem? :-)

    Male.
    A potem ... na 4 srubach tez zajedzie :-)

    J.