    From: zibis <z...@W...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: rozważania nt obiektywów w kompaktach Panasonic
    Date: Tue, 21 Apr 2009 17:13:26 +0200

    W dniu 20/04/2009 8:17, j...@a...at pisze:
> [...]
    [...]

    > Jasnosc obiektywu - wcale nie jest miara jego jakosci tzn nie mozna
    > powiedziec ze jesli jasniejszy to lepszy.
    > trzebaby ustalic jakimi parametrami bedziemy mierzyc jakosc
    > odwzorowania - najwazniejszym ale nie jedynym jest rozdzielczosc. Z
    > tym ze jasnosc pozwala czesto wogole na zrobienie zdjecia , nawet
    > gorszego technicznie niz zrobione gdyby obiektyw byl przymkniety -
    > czyli pozwala na robienie zdjec w ciemniejszych warunkach.

    ja to rozumie tak:
    mając jasny obiektyw 2.0-2.8 będę mógł zrobić przyzwoite zdjęcie w
    takich "ciemnościach" w jakich aparatem z obiektywem o jasności 4.0-5.9
    mogę zapomnieć o fotografowaniu.

    > Prawdopodobnie lx3 na przyslonie 2,0 da obraz o nieco gorszej
    > jakosci , niz pozostale aparaty na przyslonie np 6,3
    > ale z drugiej strony pozostalymi aparatami w tych warunkch wogole nie
    > da sie zdjecia zrobic.

    a tego prawdę mówiąc nie rozumie, możesz wytłumaczyć jaśniej :-)

    > Z kolei na przyslonie 6,3 lx3 da prawdopowdopodobnie lepsze zdjecia
    > niz pozostale aparaty na tej samej przyslonie , ale z kolei nie
    > bedzie nim mozzna wykonac zdjecia n.p na ogniskowej ekw 250mm.

    no tak, ja tez tak to widzę:
    im jaśniejszy obiektyw, tym aparat zrobi lepsze zdjęcia w każdych
    warunkach niż gdyby miał ciemniejszy obiektyw..
    a co do zooma, to też jasne, dlatego -choć pozostałe parametry LX3 mi
    odpowiadają- to waham się czy aby na pewno te 60mm będzie wystarczające..