  • Data: 2009-01-09 18:02:38
    Temat: Re: rs232 sie zmeczyl?
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > Witam.
    >
    > Mam do stacjonarnego komputera podlaczony interfejsik DS9097E. Działał rok
    > i nagle mu odbilo. Z 11 sensorów pokazywal kilka i różnych. Co
    > uruchomienie to inne i w innej ilosci. Sensorow mam 11 w tym 3 szt.

    rs232 jest zasilany zwykle z 12V (+12, -12 czasem) a czasem jest max232
    (rzadziej)

    bardzo czesta usterka komputerow 'domowych' jest wysychanie kondensatorow,
    ktore chinczcy zwykle dobieraja tak ze psuja sie rowno po skonczeniu sie
    gwarancji ;) rok czasu to akurat pasuje. sprobuj dolozyc jakies 4700uF na
    line 12V w komputerze , jesli pomoze to czeka cie wymiana plyty glownej a
    czesto i zasilacza, ew. kondensatorow . szukanie w google 'spuchniete
    kondensatory plycie glownej' powinno ci naswietlic bardziej sprawe

    2ga opcja to taki sam scenariusz, ale z kondensatorkami przy max232. w co
    watpie, bo zeby wysuszyc elektrolita to trzeba go potraktowac solidnym
    pradem...