  • 21. Data: 2017-03-10 08:33:17
    Temat: Re: samochody elektryczne
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 9 Mar 2017 18:30:46 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Oleju zmieniac nie trzeba, ale elementy zawieszenia to pewnie czesto

    Wg FAQ Rometa trzeba olej zmieniac w przekladni co 10kkm.
    Lepiej już kubić używany Think City, 10xwięcej mocy, ogrzewanie,
    nowoczesne baterie żywotnosc10 lat, no i produkcja w Europie/USA a
    nie Chińska tandeta:

    https://www.otomoto.pl/oferta/think-city-ID6yGO4w.ht
    ml#86a9f4513d

    http://www.youtube.com/watch?v=H4ntT3DGOf0

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-03-10 09:08:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > co za różnica jak niema ogrzewania

    Ogrzewanie ma. Elektryczne. Osobna nagrzewnica. Inżynier z Rometu nie
    potrafił mi odpowiedzieć, czemu nie wykorzystają ciepła z silnika i
    falownika.
    Ogólnie gdyby to kosztowało niewiele więcej, niz wypasiony skuter, to
    byłoby warto, ale za 30kzł to raczej oszałamiającego sukcesu nie wróżę.
    Od pierwszego pokazu, na którym z resztą byłem, chyba nie sprzedali nic.
    Mam wrażenie, że celem były fundusze UE, a nie sukces rynkowy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2017-03-10 10:23:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-03-10 o 08:33, Marek pisze:

> [...]
    > Lepiej już kubić używany Think City, 10xwięcej mocy, ogrzewanie,
    > nowoczesne baterie żywotnosc10 lat, no i produkcja w Europie/USA a nie

    Fajne, szkoda że splajtowali...
    T.

  • 24. Data: 2017-03-10 11:39:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Mar 2017 10:23:58 +0100, "T." <k...@i...pl> wrote:
    > Fajne, szkoda że splajtowali...

    Dziwna ta plajta. Ta firma specjalizuje się w plajtach od 20 lat, to
    było działanie celowe.

    Nie rozumiem tego (bo to fajne autko), podobnie nie rozumiem czemu
    nie ma powszechnie widocznych elektrykow na ulicach.
    Kupa ludzi dojeżdża z własnych domów do pracy i z powrotem, czyli
    trasy idealne dla elektrykow. Serio lepiej jeździć
    tramwajem/autobusem/pociagiem?

    Od kilku lat jest moda w mediach (newsach) na ekektryki, ale
    kompletnie nie można znaleźć w sieci opini użytkowników-właścicieli.
    To jest niezrozumiałe.
    Romet sprzedaje tego 4E od PIĘCIU lat i jedynie co można znalezć to
    jazdy testowe sprzed paru lat na wypożyczonych egzemplarzach.

    Na gieldach (np. autoscaut) jest sporo elektryków, ceny przystepne
    nawet markowe dosttawczaki:

    https://www.autoscout24.pl/oferty/renault-kangoo-exp
    ress-ze-confort-elektryczne-bia%C5%82y-306959158

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-03-10 11:42:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Mar 2017 09:08:47 +0100, "Pawel \"O'Pajak\""
    <o...@g...pl> wrote:
    > Od pierwszego pokazu, na którym z resztą byłem, chyba nie sprzedali
    nic.

    Chyba żartujesz?? Przy takiej modzie na elektryki nic nie sprzedali??
    Gdybym miał warunki to sam bym kupił, a nawet może nawet dwa.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-03-10 12:07:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2017 o 11:42, Marek pisze:

    > Chyba żartujesz?? Przy takiej modzie na elektryki nic nie sprzedali??
    > Gdybym miał warunki to sam bym kupił, a nawet może nawet dwa.

    Jakiej modzie? Ile elektryków widziałeś na drodze?

    Shrek

  • 27. Data: 2017-03-10 13:54:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-03-10 o 11:39, Marek pisze:

> [...]
    > markowe dosttawczaki:
    >
    > https://www.autoscout24.pl/oferty/renault-kangoo-exp
    ress-ze-confort-elektryczne-bia%C5%82y-306959158

    Ja znalazłem trochę opinii o Kangoo - że słabe, że praktyczny zasięg to
    góra 100 km, ładowanie trwa ponad 8 godzin. Jako dostawczak się nie
    sprawdza, a kto z kolei do dojazdów do pracy kupi takie auto? Lepsze
    mniejsze...
    Co do Rometa - opinie były druzgocące, pewnie przy tej cenie nikt tego
    nie kupił, stąd brak opinii.
    T.
    Ps. Problem póki co jest w trwałości akumulatorów. Zwykle je się
    wynajmuje co sprawia, że całkowity koszt jest niewiele mniejszy od
    spalinowego auta.

  • 28. Data: 2017-03-10 14:39:04
    Od: p...@g...com

    Żeby popchnąć temat do przodu UE musi wydusić na producentach stosowanie
    standardowych akumulatorów inaczej para pójdzie w gwizdek ... Firmy inwestują miliony
    w badania i póki co kicha ... Leciwy prius do dziś trzyma się dobrze, przełomu wbrew
    bredzeniu marketoidow nie osiągnięto i elektryki to wciąż nisza ... Ładowanie w
    krótkim czasie to wciąż mrzonki niż działająca technologia więc Aku-walizka to
    aktualnie jedyne logiczne rozwiązanie ... Aha ten który zgromadzi surowce i
    komponenty niezbędne do ich produkcji będzie bogaty ;-)

  • 29. Data: 2017-03-10 14:39:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > Nie rozumiem tego (bo to fajne autko), podobnie nie rozumiem czemu nie
    > ma powszechnie widocznych elektrykow na ulicach.

    Bo są gówno warte. Maja więcej wad niż zalet a kosztują często tyle
    co normalny, w pełni funkcjonalny samochód.

    > Kupa ludzi dojeżdża z własnych domów do pracy i z powrotem, czyli trasy
    > idealne dla elektrykow. Serio lepiej jeździć tramwajem/autobusem/pociagiem?

    Ty tak na poważnie z komunikacją przymusową ?
    Jak kogoś nie stać na samochód i dwa razy dziennie walczy z komunikacją
    to nie i drogiego i nie funkcjonalnego elektryka.

    > Od kilku lat jest moda w mediach (newsach) na ekektryki, ale kompletnie
    > nie można znaleźć w sieci opini użytkowników-właścicieli. To jest
    > niezrozumiałe.

    Jest zrozumiałe, dziennikarze piszą artykuły i recenzję w podziękowaniu
    za użyczenie do testów. A ludzie nie kupują bo drogie i nie funkcjonalne.

> [...]
    > jazdy testowe sprzed paru lat na wypożyczonych egzemplarzach.
    >
    > Na gieldach (np. autoscaut) jest sporo elektryków, ceny przystepne nawet

    I nie wiesz że to oferta dla prowadzących sklep czy knajpę w okolicy
    gdzie durny polityk wprowadził zakaz wjazdu pojazdów spalinowych ?

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-03-10 15:09:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Mar 2017 05:39:04 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):

    > Żeby popchnąć temat do przodu UE musi wydusić na producentach stosowanie
    >standardowych akumulatorów inaczej para pójdzie w gwizdek ... Firmy inwestują
    >miliony w badania i póki co kicha ...
    Coś się dzieje, spoko:
    http://www.geekweek.pl/aktualnosci/29445/byli-pracow
    nicy-tesli-chca-otworzyc-wlasna-gigafabryke

    --
    Jacek
    I hate haters.