    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Date: Mon, 02 Nov 2009 20:33:24 +0100

    MAc wrote:

    > Słupka nie mam... i wolę nie mieć, ale może pojedynczy znacznik opto do
    > zerowania. Tylko, że ona u mnie nie wraca do zera za każdym razem.
    > Chyba, żeby robić co jakiś czas procedurę autokalibracji...

    zrobilismy w pracy cos takiego. Silnik krokowy, a z pupy strony jest
    optokoppler szczelinowy. Po wlaczeniu zasilania robimy obrot o max 360°
    najpierw az przejdzie przez szczeline, a potem jeszcze w druga strone, by
    zlikwidowac histereze spowodowana gruboscia slupka. Tylko my potrzebujemy
    rozdzielczosc 0.25°.
    Ile krokow potrzebujesz? Do azymutu anteny wystarczy 2° albo i jeszcze
    mniej, chyba ze gotujesz mikrofalami. Zamiast szczeliny mozna dac wtedy
    mikrowylacznik.
    Aha. Jak nie bawiles sie do tej pory krokowcami, to uwazaj na polkroki,
    silnik grzeje sie niemilosiernie.

    Waldek