    From: wkwj <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Date: Wed, 04 Nov 2009 21:50:26 +0100

    1. Krokowiec - dać jeden szczelinowy optoczujnik położenia zerowego,
    obracać "wolno" i z pełnym krokiem to nie powinien zgubić żadnego kroku.
    Dla pewności dodać każdorazowe zerowanie pozycji "przy okazji"
    przechodzenia przez to "zero".
    2. Komunikacja - RS232 na 30 m "pójdzie" ale strasznie wolno (obawiam
    się, że nie "wyciągniesz" nawet 1200 bps bez błędów - o ile pamiętam
    to 30 m jest górną granicą dla RS232 i musiałem zejść aż do 300bps aby
    udało się przesyłac bez błędów - ale do przesyłania było raptem 5 znaków
    raz na kilka sekund...). Proponuję zatem RS485 - u mnie przy ponad 50 m
    ATmegi spokojnie sobie rozmawiały ciurkiem przez 15 dni i to w dodatku
    na skrętce bez ekranu i z zasilaniem "ciągniętym" też tą skrętką.
    Również podczas burzy z pieronami, która przeszła dwa razy dokładnie
    ponad układem pomiarowym (a siedział sobie na dachu na 8 piętrze "pod
    chmurką"). Całego RS485 "załatwiasz" jednym 8pinowym układem np. MAX485
    (półduplex) albo MAX488 (osobne dwa kanały).
    wkwj