    From: "Maciek" <...@...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: skradziono telefon... :(
    Date: Thu, 2 Apr 2009 11:59:26 +0200

    Użytkownik "Czaq"
    > Więc w wypadku kradzieży przez jakiegoś dresa starczy poczekaćna SMSa z
    > numerem tekefonu i iśćwtedy na policję i podać ima na tacy wszystko. To
    > chyba powinno znacznie przyspieszyć zatrzymanie sprawcy?

    Naoglądaliście się z kogutkiem filmów sensacyjnych...
    Rzeczywistość jest natomiast taka, że analizowanie billingów w poszukiwaniu
    powiązań wg IMEI, czy w ogóle jakakolwiek analiza jest dostępna zwykle dla
    policjantów działających w trybie operacyjnym.
    Zwykłemu policjantowi zajmuje to miesiące. Nie dlatego, że mu się nie chce.
    Niektórzy operatorzy nie ruszą tyłka dopóki nie zobaczą pieczęci
    prokuratora. Gdy prokurator ma 50 spraw jednocześnie, policjant ma ich 100.
    Wymiana papierów trwa w nieskończoność. Wszystko musi się odbywać na piśmie,
    listem poleconym - znamy to przecież z większości cywilnych urzędów. Do sądu
    droga daleka jest a jej długość to najmniej rok. A przed sądem dres zapyta
    "ale o co chodzi?".
    Wspomniałem o papierach... Mało kto zdaje sobie sprawę, że policjanci za
    własną kasę kupują tonery do drukarki, papier A4 (tak, zwykły papier) a
    nawet tekturowe teczki do akt. A do pracy jeżdżą autobusami a nie nowymi
    nissanami czy toyotami jak to można obejrzeć w pewnym serialu produkcji
    TVN...

    Co nie oznacza, że można sobie odpuścić. Nie, powinno się zgłaszać każde
    przestępstwo ale też nie należy oczekiwać cudów.

    Pozdrawiam,