  • 11. Data: 2009-08-09 13:26:47
    Temat: Re: smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na płycie
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Rako pisze:

    > Zawsze możesz sparafrazować ten kawał z czasów bezrobocia jakto urzędnik
    > proponuje bezrobotnemu 10k + samochód + kierowca .... w Twoim wypadku
    > wyglądałoby to jakoś tak:
    > Ziom: żądam rekompensaty za ten zasilacz
    > STranger: w ramach rekompensaty szkód proponuje panu nowy komputer Core i7,
    > 6GB ram, blabla
    > Z: żartuje pan?
    > S: owszem, ale to pan zaczął ;)

    LOL, dobre! :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 12. Data: 2009-08-09 13:35:10
    Od: STranger <p...@n...ue>

    GLaF pisze:

    > Jakim cudem? IMHO bez młotka się nie da.

    Nie wiem, nigdy sam nie próbowałem, ale myślę ze się da jak ktoś jest
    zdeterminowany. Wtyczki mają po 4 piny i są wizualnie identyczne. Tutaj
    nawet podobna sytuacja:
    http://tnij.com/G7sJI

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 13. Data: 2009-08-09 13:41:04
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    > Właściwie wystarczyło popatrzeć na kolor kabelków czy choćby
    > przeczytać treść aukcji. Ale pisząc w informacjach dodatkowych
    > "złącze 20+4" raczej zrobiłeś mu na złość. Szukał zasilacza ze
    > złączem 24 lub 20+4, znalazł na Twojej aukcji i kupił.

    Możliwe, że to błąd był. Wydawało mi się, że 24 określa także dzieloną
    wtyczkę.
    A 20+4 to wtyczka 20PIN i dodatkowa 4PIN wtyczka P4 zasilająca procesor
    jak w tym zasilaczu Tracer 4Life.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 14. Data: 2009-08-09 13:44:30
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Maurycy123 pisze:
    > Ps. Jezeli spalil plyte przez zle podlaczenie wtyczek, to prawdopodobnie
    > jest slad typu upalone sciezki przy danym gniezdzie.
    > Niech Ci przesle zdjecie tej plyty. Z obu stron.

    Trzeba być artystą, żeby włożyć odwrotnie wtyczki, które są profilowane,
    ale z doświadczenia wiem, że są tacy artyści niestety. Nic nie pomoże
    jak człowiek nie potrafi mózgu używać.
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 15. Data: 2009-08-09 14:37:44
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 09 Aug 2009 15:35:10 +0200, STranger napisał(a):

    > Nie wiem, nigdy sam nie próbowałem, ale myślę ze się da jak ktoś jest
    > zdeterminowany. Wtyczki mają po 4 piny i są wizualnie identyczne. Tutaj
    > nawet podobna sytuacja:
    > http://tnij.com/G7sJI

    Mają inaczej rozmieszczone "ścięte piny", tutaj jak to wygląda:
    http://www.formfactors.org/developer/specs/ATX12V_PS
    DG_2_2_public_br2.pdf
    strona 36.

    Może jak gniazdka luźne to się da wcisnąć, też nigdy nie próbowałem. Choć
    nie powinno się dać.

    --
    GLaF

  • 16. Data: 2009-08-09 15:23:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > "złącze 20+4" raczej zrobiłeś mu na złość. Szukał zasilacza ze
    > złączem 24 lub 20+4, znalazł na Twojej aukcji i kupił.

    Przecież nic takiego nie napisał.
    "Zasilacz ma złącze zasilania płyty 20 pin, oraz dodatkowe 4 pin 12V (tzw
    P4)"
    Przy takim opisie nie ma szans pomyłki.

  • 17. Data: 2009-08-09 15:25:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]
    > strona 36.
    >
    > Może jak gniazdka luźne to się da wcisnąć, też nigdy nie próbowałem. Choć

    To jeszcze nie wiesz, że polak jest zdolny?

  • 18. Data: 2009-08-09 15:54:28
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Czy uznalibyście za poważnego człowieka, który składa komputery, a kupił
    > używany stary zasilacz ATX za 10,50 złotych na allegro dla swojego
    > klienta, aby mu "wyciszyć komputer"?

    W/g mnie gościa olać. Pisząc w ten sposób ten człowiek tylko się
    kompromituje.
    Nigdy nie wsadziłbym zasilacza za 10,50 bez wcześniejszego podłączenia luzem
    i zmierzenia napięć na kablach.
    Nawet robię to z nowymi zasilaczami z jak Chieftec czy BeQuiet a co dopiero
    sprzętem używanym. Często można spotkać felerne egzemplarze.
    Wsadzenie wtyczki od dodatkowego zasilania 4pin do gniazda atx 24 pin to
    niezła magiczna sztuczka niemożliwa do wykonania bez użycia młotka.
    Swoją drogą widziałem już włożone odwrotnie zasilanie dysków twardych
    (molex). Niby fizycznie nie możliwe ale jednak kwiatki się znajdują.

  • 19. Data: 2009-08-09 17:20:05
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    STranger wrote:
    > Wiem na pewno, że zasilacz był sprawny i dawał stabilne napięcia, bo
    > wymontowałem go z jednego z moich starszych komputerów.
    > Z opisu zdarzenia przez kupującego wynika, że podłączył wtyczkę
    > czarno-zółtą 4-pinową 12V do gniazda 24-PIN zasilania płyty wraz z
    > wtyczką 20PIN.

    A jak ten opis zdarzenia dokladnie brzmi ?

    *
    Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
    Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
    3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

  • 20. Data: 2009-08-09 18:01:05
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces qwerty <q...@p...fm> zwrócił błąd:

    DG_2_2_public_br2.pdf

    > To jeszcze nie wiesz, że polak jest zdolny?

    Może w tym Tracerze są z tak miękkiego i elastycznego plastiku że się
    dało. Mam takie molexy, że da się odwrotnie bez żadnej siły właśnie z
    tego powodu, w zasilaczu dołączonym do obudowy wydaje się podobnie
    miękki ale nie byłem na tyle odważny żeby to w ogóle sprawdzać.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8