    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Sat, 13 Oct 2012 14:13:35 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 15:39:43 +0200, bartekltg napisal:

    > Gannta peephole :>
    >
    > Ale nadal nie wiem, jak to się ma do algorytmów.
    > Wykres to wykres, a nie zagadnienie. Nie ma jednego sposobu uożenia go.
    > Co to peephole w tym kontekście, nie mam pojęcia,
    > a google nic nie wwraca.
    >
    > Rozwiń po prostu myśl, co rozumiesz przez te słówka.
    > Jeden rzyga na myśl o sortowaniu, drugi, na zapamiętywaniu nazw

    Wyciąłeś fragment, w którym się tłumaczyłem, że nie chodzi o sam wykres
    ale o przypisanie zadań - ma się zbiór zadań, zbiór zasobów, reguły,
    trzeba rozłożyć w czasie zadania wykorzystując zasoby, minimalizuje się
    albo czas, albo ryzyko, itp.

    Peephole - o ile wszyscy rozumieją przez to to samo - to zbiór drobynch
    optymalizacji kodu przeprowadzanych na niewielkim fragmencie kodu, stąd
    przynajmniej jest nazwa. Jest to optymalizacja obecna we wszystkich
    optymalizujących kompilatorach, niektóre robią ją kilka razy tak
    dla oczyszczenia, bo po to głównie jest.

    Oba powyższe mogą być proste, ale mówiliśmy o wstępnym uczeniu algorytmów.
    Używają struktur danych, przekształcają je, dane opisują jakieś warunki
    rozmyte czy nie, wynik określają jakieś warunki rozmyte czy nie,
    zasady określają jakieś warunki - jeżeli algorytmika, na wstępnym
    poziomie, to coś innego, to o tym jeszcze nie wiem.

    Zarówno przydział zadań jak i optymalizacje (ok, może niekoniecznie
    peephole) mogą być na tyle skomplikowane, że nadają się czasami na temat
    magisterki lub lepiej.

    Powtarzać "dlaczego" akurat te uważam za idealne do nauki znajdziesz w
    poprzednim poście, i mam gdzieś, że ktoś uważa Algorytmikę przez duże A za
    coś innego, np. obliczenia numeryczne i nic poza tym (spotkałem się też z
    takim podejściem).

    --
    Edek