    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Sun, 14 Oct 2012 00:04:30 +0200

    W dniu 2012-10-13 22:05, Michoo pisze:

    > Nie trafiłem - można prosić o tytuł? (Ja za to spotkałem profesora z
    > ciekawą definicją "native code". ;) )

    Chyba Pasja c++. Próbowałem przekartkować i odszukać
    ten kwiatek, ale na szybko nie widzę.

    > Z tego co kojarzę standardowym jest użycie heapsorta albo mergesorta
    > zależnie, czy zależy nam na stabilności. Po co używać coś o złożoności
    > n^2 skoro ma się rozwiązania n*log(n)?

    Ale standardowym w jakiej sytuacji? Ja mówię o odcięciu
    gałęzi rekurencji i walnięciu tam n^2.
    _Wydaje_ mi się, że ty mówisz o odpaleniu heapsorta,
    gdy qsort dokonuje złych podziałów.
    http://www.sgi.com/tech/stl/sort.html //notes[2]
    http://en.wikipedia.org/wiki/Introsort

    Po co używać n^2 zamiast nlogn?
    Bo to n^2 jest szybsze, gdy n jest małe.

    I wydajne biblioteczne implementacje robią to tak,
    że jak qsort dochodzi do rekurencyjnego wywołania
    na tablicy np 20, odpala n^2.

    Jak nadal nie wierzysz, zerknij do STLa;)
    http://www.sgi.com/tech/stl/download.html
    plik stl_algo.h

    linijka ~1466, sort.
    odpalamy insertionsort (__introsort_loop 1423) z zadanym limitem.
    Jest to qsort, z jedną odnoga rekurencji wykonywaną w pętli.
    I teraz dwie specjalne zmienne.

    Po pierwsze, bada głębokość rekurencji. Jeśli jest większa,
    niż zadana, przerzuca na partialsort(first,last,last),
    który to jest zaimplementowany kopcem.

    Jest to cześć, o której mówisz.

    Ale jeśli głębokość nie przekroczy wyznaczonej granicy,
    leci qsort. Aż do momentu, gdy
    (__last - __first > __stl_threshold)
    Wtedy wychodzimy z introsort!
    Sprząta, czyli sortuje te odcinku insertionsort
    odpalany w sort zaraz po introsort.

    To jest usprawnienie, o którym mówiłem.

    > z 3 losowych

    Hmm, spory narzut dało:/

    > A ja jak źle spojrzałem na wykres - insertion u nie też był odrobinę
    > szybszy.
    > http://grota.be/~michoo/smieci/sort2.png

    A dopiero co pisałeś 'nie ma co dyskutować' ;)

    Przewaga stała na skali logarytmicznej. Czyli
    stale 'a razy szybszy'. Ale znacznie mniejsza przewaga
    niż u mnie. Jakbyś gdzieś odkopał kod, chętnie bym zobaczył.

    > Średnio wychodzi trochę mniej operacji. Selection ma zawsze 1/2n^2 a
    > insertion tyle pesymistycznie a średnio połowę. Btw właśnie tak mi
    > wyszło, że insertion można przedstawić jako "bąbelki od drugiej strony".

    Różni się jednym 'szczegółem'. Bąbelek robi mnóstwo swapów,
    insertionsort zapisuje sobie 'bąbelka' na boku i robiąc
    na niego miejsce operuje tylko na przesuwanych obiektach.

    Nie mówiąc już o tym, że naiwnie napisany bąbelek zaczyna
    od dołu, zamiast z najbliższego miejsca nieposortowanej
    tablicy i leci do samego końca, nawet, gdy nie trzeba już
    nic poprawiać.

    Ale podobieństwo oczywiście jest

    > Co ciekawe mój selection był minimalnie szybszy od Twojego, mimo dużego
    > podobieństwa:
    > void selection(int n,T* data)
    > {
    > for(int i=0,p=0;i<n;++i,p=i){
    > for(int j=i+1;j<n;++j)
    > if(data[j]<data[p])
    > p=j;
    > std::swap(data[i],data[p]);
    > }
    > }

    Hmm, a jak porównywałeś?
    Jeśli niedużo, to obstawiam korzyści z zera:)
    Kompilator sobie odwraca i zamiast porownywać
    z n porównuje z n?

    Podgląd asm tego nie potwierdza. Różnica była
    dla małych n<100. Przekazanie trzeciego parametru?

    Po przerobieniu tego na wersję z początkiem i końcem
    void selection2(int * data,int first,int n)
    {
    for(int i=first,p=first;i<n;++i,p=i){
    for(int j=i+1;j<=n;++j)
    if(data[j]<data[p])