    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Sun, 14 Oct 2012 00:04:42 +0200
    <k59jgh$mb7$1@mx1.internetia.pl> <k59jvr$360$1@node1.news.atman.pl>
    <k59q5n$np3$1@mx1.internetia.pl> <k5bc6k$4ea$1@mx1.internetia.pl>
    <50795bb6$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    <k5bo04$n79$2@mx1.internetia.pl>
    <507968f5$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <k5bqi2$n79$3@mx1.internetia.pl>
    <5079736f$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <k5bvji$n79$7@mx1.internetia.pl>
    <7...@g...com>
    <k5c6ta$hlr$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@g...com>
    <b...@g...com>
    <a...@g...com>

    W dniu 2012-10-13 22:53, M.M. pisze:
    > Przepiekna sztuczka, do dzis pamietam uczucie euforii gdy
    > sie po raz pierwszy dowiedzialem o tej metodzie :) Zdaje sie ze
    > ta sztuczka nazywa sie sortowaniem kubelkowym. Niestety ma ona

    Wydaje mi sie, żę fir ma na myśli sortowanieprzez zliczanie
    (countingsort), jest szcególnym przypadkiem sortowania
    pozycyjnego (radix sort).
    Przechodzisz raz tablicę, zliczasz, ile masz jakich wartości
    (for... h[ tab[i] ]++; h[n] to ilość elementow w tam o wartości n),
    następnie przebiegasz drugi raz i ustawiasz, bo wiesz, którą
    wartość gdzie wstawić.

    Kubełkowe działa nieco inaczej. Dzielisz zakres danych
    na przedziały, każdemu przedziałowi odpowiada kontener.
    Przelatujesz tablicę, wrzucasz do odpowiedniego kontenera.
    Sortujesz wewnątrz kontenerów i gotowe.

    Wszytko to standardowe algorytmy, więc wątpię:

    > Moze w tresci zadania byl jakis kruczek?

    Wątpię, by była to prawda.

    W szczególności dlatego, że komisja podczas większości
    takich konkursów (PA, olimpiada informatyczna, dolnośląskie
    zespolowe cośtam cośtam) nie zagląda do kodu. Liczą się wyniki
    na danych testowych.

    To może i ja rzucę anegdotę. Olimpiada informatyczna (etap okręgowy)
    jakieś 10 lat temu. Jedno z zadanek było dość koszmarne.
    Coś z grafami, mało istotne.
    Nikt go nie zrobił, gdy nam pokazali, jak, to trwało to godzinę,
    mimo braku kawałka implementacji;)
    Ale jedna osoba dostała ze wstępnych testów parę punktów. Więc
    proszą, aby pokazała. Chłopak zaczyna się wykręcać.
    -Ale ja tak tylko taką heurystykę zastosowałem, nie warto...
    W końcu namówiony przyznał się.
    Zwracał logartym (liczby węzłów) + 1;)

    Ale punktów za testy, które program przechodził, nikt mu nie odbierał.

    pzdr
    bartekltg