    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Sun, 14 Oct 2012 01:33:41 +0200
    <k59jgh$mb7$1@mx1.internetia.pl> <k59jvr$360$1@node1.news.atman.pl>
    <k59q5n$np3$1@mx1.internetia.pl> <k5a1ih$slr$1@node2.news.atman.pl>
    <k5bd6c$a6c$1@mx1.internetia.pl> <k5blvn$3nk$1@node1.news.atman.pl>
    <k5chsn$f2b$1@mx1.internetia.pl>
    <6...@g...com>
    <5079e395$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5079ec94$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <k5crml$h7t$1@node2.news.atman.pl>
    <5079f663$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-10-14 01:16, PK pisze:

    > Niestety nie wiem co nazywasz "gałęzią algorytmu".
    > Drzewo decyzyjne ma unikatowe liście, czyli jest ich 20!.

    Zgadza się.

    > W drzewku decyzyjnym nie ma niepotrzebnych operacji. Na tym polega
    > ta idea. Chyba nie łapiesz o czym piszę :).

    Tak. Ale teraz mówimy o implementacji.
    Nie zaimplementujesz takiego pełnego drzewa
    z 20! ~ 2^ 62 liścmi w pełni.

    > Teretycznym nie, bo ktoś to już napisał (istnieją wyniki).

    Dla 20?

    > Nie mniej w tym algorytmie nie chodzi o optymalizację, tylko
    > o wyznaczenie dolnego ograniczenia. Poza tym o tę głównie o tę
    > ideę są oparte sorty sprzętowe (dla tych, którzy nie chcą tracić
    > czasu na niepotrzebne operacje komputerów :)).

    Teoretycznie to ja rysuję drzewo i nie muszę tego
    implementować;)
    Sprzętowe sortowanie za pomocą pełnego drzewa decyzyjnego
    dla 20 liczb? Jaja sobie robisz? ;) Oszczedza się kompa,
    ale trzeba tone krzemu.

    BTW, nie robi się tego za pomocą tworu zwanego siecią sortującą?

    Nie chodzi o optymalizację? przecież zaczęło się do stwierdzenia
    'potrzebuję posortować dużo 20, to biore optymalny algorytm
    dla 20 elementów'

    > Zresztą istnieje algorytm (Ford & Johnson Merge-Insertion Sort),
    > który dla małych n jest bliski optymalnemu (i tym samym jest
    > zapewne najlepszym algorytmem dla krótkich ciągów). Dla n=20
    > akurat jest optymalny. Polecam poszukać, bo to naprawdę nieźle
    > wyrzeźbiona rzecz :).

    Ładny. Ale widzisz różnicę między nim, a pełnym drzewem.
    To się mieści w RAMie lub krzemie;)

    pzdr
    bartekltg