  • Data: 2012-10-15 17:19:18
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-15 13:25, kenobi pisze:

    > przy tym nie daloby sie tego przepisac w wersji
    > na h++ i z druga petla w przod? (chwilowo troche nie mam humoru sie

    Bez problemu. Tylko trzeba by inną pętlę odwrócić.

    > ale ciagle nie widze z czego wynika odwrocenie kolejnosci przebiegu po i w ostatnim
    kopiowaniu?

    A to odpal sobie tą procedurę, najpierw tak jak jest, potem
    z 'nieodwróconą' kolejnością.
    Sieczka, prawda?

    A teraz odpal dla małych (<2^16-1) liczb.
    Wynik jest odwrotny! I wszytko jasne;)

    Wszystkie liczby zostały posortowane w pierwszej fazie.
    Druga faza zliczania nie ma wiele do roboty,
    bo starsze słowo wszystkich liczb to 0.

    Znów przechodzimy tablicę (już przypadkiem posortowaną)
    Każdy napotkany element podpada pod h[0].
    Które zresztą wynosi.. n.

    I co chcemy postawić na meijscu n-1. Pierwszy
    element tablicy, czy ostatni. Skoro ostatni,
    to lecimy od końca.

    Jeśli inaczej zbudujemy h, będziemy mogli
    przechodzić inaczej. Na dzień dobry
    przychodzą mi 4 rozsądne możliwości zbudowania
    takiej tablicy.

    pzdr
    bartekltg