    From: Baranosiu <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Thu, 25 Oct 2012 18:52:38 +0000 (UTC)
    <k60sq6$19g$8@mx1.internetia.pl> <s...@n...notb-home>
    <k61cvi$19g$10@mx1.internetia.pl>
    <1...@g...com>
    <k61uj3$19g$12@mx1.internetia.pl>
    <b...@g...com>
    <k633c5$19g$19@mx1.internetia.pl> <k63adf$is1$1@news.task.gda.pl>
    <k63n4d$19g$25@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k64bna$u8l$2@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k66rou$ab5$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k68cpj$p86$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k6bup9$ae9$1@mx1.internetia.pl>

    Dnia 25.10.2012 Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał/a:
    > Ponurą porą Wed, 24 Oct 2012 21:25:40 +0000, PK wyszeptał:

    > Metaklasy, model obiektowy, parę innych rzeczy: na upartego dałoby
    > się znaleźć "prior art" do częsci z nich, ale całość jest unikalna.

    To jest akurat wzięte z LISP i to w bardzo okrojonej wersji. Metaklasa
    czy model obiektowy danych to tylko przypadki szczególne ogólnego
    podejścia wg którego w LISP (czy Scheme) nie ma rozróżnienia między
    kodem programu i danymi (do tego stopnia, że jak pojawił się koncept
    programowania obiektowego, to w LISP nie trzeba było zmieniac ani
    jednej linijki kodu kompilatorów/interpreterów tylko można było dodać
    obiektowość poprzez "bibliotekę standardową"). Owszem, LISP wyszedł z
    powszechnego użycia (i tak na prawdę niewielu programistów zna go
    obecnie) i dlatego wiele rzeczy jest "odkrywanych na nowo" :D

    > Z innowacyjnością jest ten problem, że ciężko się ją mierzy. Dałoby
    > niby radę mierzyć patentami, no ale się nie da [1]. I nie wiem, co widzisz
    > w moich wypowiedziach w tym wątku, bo słabo znasz OpenSource i na tej
    > podstawie sądzę, że się mylisz w ocenie.

    Owszem, bo nie wiadomo czy "zastosowanie starego wynalazku w nowym
    kontekście" można uznać za innowacyjne czy już nie. Z jednej strony
    mozna powiedzieć "zastosowanie wyrażeń lambda w C++11 jest innowacją
    języka" ale twierdzenie że "język C++11 jest innowacyjny bo wprowadził
    wyrażenia lambda" to już lekkie nadużycie (moim zdaniem rzecz jasna) :D

    > Takie jak, ekhm, Java? To już python jest kompilowalny "bardziej".

    Zależy co ma się na myśli :D Na pewno Java (nie JavaScript :D) jest
    językiem bardziej kompilowalnym od Pythona choć obydwa działają na
    podobnej zasadzie, czyli uruchamiane są na wirtualnej maszynie, tyle
    że w Javie ta wirtualna maszyna tez ma swoją konkretną specyfikację, a
    w Pythonie nie, więc skompilowany kod Javy uruchomię na każdej
    wirtualnej maszynie Javy a skompilowanego kodu Pythona już
    niekoniecznie (zresztą nie wiem czy istnieją jakieś "konkurencyjne"
    implementacje Pythona poza tym z www.python.org).
    No i kodu w Pythonie nie da się nigdy w 100% skompilować bez
    pozostawiania interpretera chociażby ze względu na istnienie exec :D
    Szybkości działania nie ma co nawet porównywać, bo Python nie do tych
    celów powstał i trudno jest mu to mieć za złe :D