    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 15 Aug 2021 14:02:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: spadek napięcia - możliwe rozwiązania
    From: Dominik Niepowiem <p...@g...com>

    On Sunday, 15 August 2021 at 16:32:25 UTC+2, Arek wrote:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zależy od konstrukcji, może być wrażliwe.
    > Jeżeli napięcie spada bezpośrednio na prostowniku a nie wynika z długości
    > wspólnych przewodów to rada już była - akumulator.
    > Na ile oceniasz czas przygaszenia świateł?
    > Możesz podłączyć kondensator ale odgałęzienie do oświetlenia przez diodę
    > (licząc się z min. spadkiem napięcia). Pompa nie będzie wysysała z niego
    > w chwili załącznia. Może zmniejszyć zjawisko ale przy 1,5 A to już konkretne
    > milifarady.

    Bardzo dziękuję za wszystkie rady.

    Prostownik jak i instalacja ma około 25 lat, nie wiele da się wyczytać z fabrycznych
    napisów. Jest ring na grubszych do którego podłączone są urządzenia swoimi cieńszymi
    przewodami.
    Kable od prostownika są dwukrotnie grubsze niż te od pompy, niestety nie opisane.
    Sama pompa (3 letnie urządzenie) podłączona jest przewodem fabrycznym 16AWG,
    oświetlenie LED niewiele mniejszymi przewodami niż pompa. Niestety nie są opisane.

    Dodałem do instalacji akumulator 100ah, bez zmian. Przygasa na sekundę. Pompa przy
    mniejszym strumieniu wody włącza się co jakiś i to widzę w oświetleniu. Jak odkręcę
    wodę do końca to napięcie spadnie na ułamek sekundy i już jest OK. Czyli strzały
    pompy są odczuwalne.
    Zrobiłem test z samym akumulatorem, prostownik wyłączony. Efekt identyczny. Mierzyłem
    napięcie w tym samym miejscu co poprzednio i spadało tym razem z 12.8 do 11.
    Kupiłem dwa różne światła LED. Jedno jest odporne na przygasanie, drugie niestety
    nie.
    Kupiłem na allegro regulator napięcia z wyświetlaczem LM2596 DC-DC, podłączyłem,
    niestety bez zmian. Teraz doczytałem, że on nie podnosi napięcia.

    Czy powinienem szukać odpowiedniego regulatora czy szukać problemu w kablach?
    Czy definitywnie porzucić pomysł z kondensatorem? Napisałem o tym, bo widziałem takie
    rozwiązania w car-audio.

    Pozdr.