    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: spawarka w mieszkaniu?
    Date: Fri, 27 May 2016 10:56:57 +0200

    Sun, 22 May 2016 14:32:03 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Nie spawac - szkoda mebli i podlogi.

    Można spawać TIGiem, nic się nie podpali. Potrzebna jest tylko butla,
    reduktor i uchwyt spwalniczy z ręcznym zaworkiem do gazu. Z
    powodzeniem daje się spawać z gniazdka 230V z zabezpieczeniem 16A.
    Spawarka musi dawać prąd stały (buzzbox bez prostownika się nie
    nadaje). Najlepiej jednak szarpnąć się na przekształtnikową, ja mam
    chińską za 600zł, specjalnie jej nie oszczędzam. Póki co się nie
    zepsuła. Ampery ma standardowe :-)

    W porównaniu z elektrodą otuloną, spawa się tym świetnie, bo przede
    wszystkim nie przeszkadza żużel, widać co się dzieje. Wadą jest duża i
    ciężka butla i konieczność częstego ostrzenia elektrody (bez
    szlifierki stołowej ani rusz).