    From: Digit <d...@k...ma.pisac.ten.zna>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: specjalista
    Date: Wed, 11 May 2005 15:21:55 +0200

    Neas wrote:
> [...]

    Mi też się nie widzi.

    > Po pierwsze dzwoniłem do nich już kilkadziesiąt razy i zawsze usuwali
    > problem nieblokując mi portów, więc napewno mogą to zrobić. Jeszcze tylko
    > raz trafiłem na jakiegoś głupka który stwierdził m.in., że jeśli dropnie
    > flood po icmp to nie będę mógł pingować (o echo-request pewnie nie
    > słyszał).

    Floody ICMP sa zazwyczaj sfragmentowane - poza pierwszym pakietem z
    serii, nie da sie określić czy jest to echo-request, reply, czy jeszcze
    coś innego.
    Router ze stateful firewallem u providera nadrzednego mogłby sobie
    poradzić, aczkolwiek już widzę jak TP czy inne firmy będą swiadczyć
    takie usługi na masówkach typu DSL, czy nawet FR.

    > Po drugie to ich problem, nie mój.

    Provider świadczy usługę transmisji danych i jak widać wywiązuje sie z
    tego w 100%.
    Problemem (Internetu) są wszelkie osobniki DDoS-ujące, czy to dla
    zabawy, czy dla podbudowania własnego ego.

    > IMHO powinni mieć filtry na routerach
    > brzegowych lub cokolwiek, przecież blokowanie portu nie ma żadnego sensu bo
    > jak już napisałem walną w inny i tyle. Podsumowując oznaczałoby to, że
    > jedynym przeciwdziałaniem DDoS-owi wg. polpaku jest dropnięcie wszystkiego
    > o idzie do danego IP.

    Mozna poprosić o przepuszczanie tylko wybranych portów usługowych.
    Jesli i takie beda atakowane, mozna najwyżej poprosić o blokowanie
    połączen na dany adres z łącz zagranicznych, lub obcych AS'ow.

> [...]
    > Ja limituję m.in. tcp-syn dla poszczególnych połączeń przychodzących.
    > Konkretnie są to dwa limity -- jeden /s a drugi, większy /m. I świetnie się
    > to sprawdza w przypadku tcp-syn floodu, przechodzą zupełne resztki.
    > Oczywiście nic to nie pomaga bo samo łącze mam zapchane, ale jak widać da
    > się. Jeśli routery by im nie wyrabiały przy takich regułkach to niech kupią
    > lepsze. Z moich testów wynika, że powyższe regułki dla mocno obciążonych
    > (duża ilość połączeń) 2mbit generują niezauważalne obciążenie na
    > przeciętnej maszynce, więc takie tłumaczenie oznaczałoby, że podpinają

    Po stronie operatora ten ruch jest >2Mbit.
    A i powyższego niestety nie dostaniemy na łączach (masówkach) w tej
    klasie cenowej.

    > Po czwarte DDoS był naprawdę duży, na moich 2mbit miałem jakieś 98-99% loss.
    > Przy przeciętnym DDoS-necie jest przynajmniej o kilka % mniej. Wnioskuję po
    > tym, ze po ich sieci latało przez 4h jakieś 100mbit/s śmieci, albo i
    > więcej, pewnie w dużej części z ich własnych neostrad etc. Olewanie czegoś
    > takiego to po prostu skandal.

    Ja po swoich niemiłych doswiadczeniach z DDoS'ami i Działem
    Bezpieczeństwa CST TP, uważam że to są w stanie zrobic, to robią i
    absolutnie nie mam nic do zarzucenia, a obrywanie pakietami nikogo nie
    cieszy.

    --
    ircx.net.pl team