    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprawdzać bilingi
    Date: Mon, 09 Nov 2015 17:01:22 +0100

    W dniu 09.11.2015 o 12:29 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Oj chyba rzadko.

    Niech będzie, że rzadko. Nie będę się kłócił ile to jest rzadko a ile już
    nie ;) w każdym razie takie skrzyżowania jak to
    https://goo.gl/maps/tWivjjdeFdQ2
    się zdarzają.
    Skręt w prawo z DK28 w DK73. Na załączonym obrazku jest akurat zwykłe
    zielone. W tej sytuacji piesi na przejściu mogą mieć również zielone (jest
    to jedyna sytuacja kiedy może byc zielone dla pieszych na tym przejściu) a
    między sygnalizatorem a przejściem jezdnia nie skręca o 90 stopni więc jak
    najbardziej niektórzy mogą być zaskoczeni przez pieszych.
    Za to czerwone + zielona strzałka zapala się razem z zielonym dla
    wjeżdżających na główną. Wtedy piesi co prawda mogli by mieć zielone na
    tej połówce ale światła są wspólne dla obu części przejścia więc mają
    czerwone. czyli przejeżdżający na zielonej strzałce nie muszą ustępować
    ani żadnym samochodom ani pieszym.

    > Już pisałem, że skręcanie na swoim zielonym jest niebezpieczniejsze niż
    > na strzałce. A już zwłaszcza na skrzyżowaniach w kształcie T albo co
    > gorsza Y, gdzie jak się zapala zielone, to malo osób poza miejscowymi
    > spodziewa się pieszych.

    Tak jak w powyższym przykładzie. Między sygnalizatorem a przejściem jest
    dużo mniej niż 45 stopni a jednak to przejście jest "po skręcie".

    --
    SW3
    ----