  • 1. Data: 2010-01-01 14:38:01
    Temat: sprawdzenie floata w c++
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Witam,

    Przepraszam, jeżeli to jest trywialne, ale nie jestem zbyt biegły w
    te klocki.

    Jak można sprawdzić, czy dany, losowy ciąg bitów zawiera poprawną
    liczbę w formacie float? Czy każdy ciąg 32 bitów jest poprawną liczbą
    zmiennoprzecinkową, czy też trzeba uwzględniać jakieś przypadki
    szczególne? O NaN-ach właśnie czytam - czy jak je uwzględnię, to już
    wystarczy?

    Kompilator gcc, jeśli to ma jakieś znaczenie.

    Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze
    wszystkimi kolejnymi literami.

  • 2. Data: 2010-01-01 15:17:53
    Temat: Re: sprawdzenie floata w c++
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Jan Stożek <c...@c...pl> wrote:

> [...]
    > zmiennoprzecinkową, czy też trzeba uwzględniać jakieś przypadki
    > szczególne? O NaN-ach właśnie czytam - czy jak je uwzględnię, to już

    Zobacz dokumentację do math.h - zawiera makra pozwalające rozróżnić
    rodzaje liczb zmiennoprzecinkowych: fpclassify, isfinite, isnormal,
    isnan i isinf.

    w.

  • 3. Data: 2010-01-01 15:50:44
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl>

    On Jan 1, 3:38 pm, Jan Stożek <c...@c...pl> wrote:

> [...]
    > szczególne?

    Każdy ciąg 32 bitów jest poprawną liczbą zmiennoprzecinkową.

    NaN z nietypową mantysą jest jedynym przypadkiem, kiedy taka wartość
    nie mogła powstać z obliczeń na innych liczbach, tylko powstała jako
    ciąg bitów.

    > O NaN-ach właśnie czytam - czy jak je uwzględnię, to już wystarczy?

    Wystarczy do czego?

    I jak chcesz je uwzględniać? 0.0/0.0 albo 1.0/0.0-1.0/0.0 to NaN.

  • 4. Data: 2010-01-01 22:46:03
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Witam,

    Wielkie dzięki.

    Po głębokim namyśle Marcin 'Qrczak' Kowalczyk napisał w piątek, 1
    stycznia 2010 16:50:

> [...]
    >
    > NaN z nietypową mantysą jest jedynym przypadkiem, kiedy taka wartość
    > nie mogła powstać z obliczeń na innych liczbach, tylko powstała jako

    Piszę program, w którym generuję ciągi 32-bitowe (nieważne jak... w
    każdym razie nie w wyniku obliczeń zmiennoprzecinkowych), które w
    dalszych obliczeniach będą traktowane jako wartości typu float. W
    związku z tym chciałbym na wstępie odrzucić wszystko, co nie jest
    poprawną liczbą, żeby program się nie wysypał podczas wykonania.

  • 5. Data: 2010-01-01 22:55:29
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Witam,

    Bardzo dziękuję.

    To jest chyba to, czego potrzebuję.

    Po głębokim namyśle Wojciech Muła napisał w piątek, 1 stycznia 2010
    16:17:

  • 6. Data: 2010-01-02 07:20:58
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jan Stożek pisze:

> [...]
    > związku z tym chciałbym na wstępie odrzucić wszystko, co nie jest
    > poprawną liczbą, żeby program się nie wysypał podczas wykonania.

    Jeśli to jakakolwiek forma rand() to rozkład (i wszystko co związane)
    masz kiepski a w ogóle to nie-wiadomo-jaki