-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net
!newsfeed.tele2net.at!news-hub.siol.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 28 Nov 2013 09:39:15 +0100
From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzęgło wentylatora
References: <X...@l...net>
<X...@l...net>
<8...@g...com>
<l76tvf$b7r$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <l76tvf$b7r$1@news.task.gda.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 131127-2, 2013-11-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 28
Message-ID: <52970130$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
X-Trace: 1385627952 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2179 83.238.170.2:51248
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2512570
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-28 09:13, Marek Dyjor pisze:
> jak sie ma ujowe auto to sie człowiek stresuje...
>
> wiel aut jednak zawsze jakis normalnych miałem i w życiu mi nie rosła
> temperatura podczas upałów w korku.
>
> chyab ze termostat padł tam gdzie był.
Termostat (ten na bloku) ma nichu.a do temperatury w korku. Ten
termostat jest po to, żeby silnik w miarę szybko uzyskiwał pożądaną
(wysoką, tzn rzędu 80°C - benzynowce) temperaturę bez zbędnego oddawania
ciepła z płynu do chłodnicy.
Od korków właśnie jest wentylator. Ma się włączyć swoim, drugim
termostatem (zwykle umieszczonym w chłodnicy) przy wyższej temp. płynu
(w układach ciśnieniowych zwykle ponad 100°C, czasem i 120° w wersjach
tropikalnych z klimą).
Zwykle taki włączony wentylator ma cug jak helikopter.
Sprawdzane niedawno na MB W124 230E: 10 minut pracy silnika przy
~1.5krpm, latem, przy podniesionej masce - dopiero doprowadziło do
włączenia wentylatora, przy ok. 110° na wskaźniku temperatury.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław