eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzęgło wentylatora › Re: sprzęgło wentylatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net
    !newsfeed.tele2net.at!news-hub.siol.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 28 Nov 2013 09:39:15 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzęgło wentylatora
    References: <X...@l...net>
    <X...@l...net>
    <8...@g...com>
    <l76tvf$b7r$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <l76tvf$b7r$1@news.task.gda.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 131127-2, 2013-11-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 28
    Message-ID: <52970130$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
    X-Trace: 1385627952 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2179 83.238.170.2:51248
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2512570
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-11-28 09:13, Marek Dyjor pisze:

    > jak sie ma ujowe auto to sie człowiek stresuje...
    >
    > wiel aut jednak zawsze jakis normalnych miałem i w życiu mi nie rosła
    > temperatura podczas upałów w korku.
    >
    > chyab ze termostat padł tam gdzie był.

    Termostat (ten na bloku) ma nichu.a do temperatury w korku. Ten
    termostat jest po to, żeby silnik w miarę szybko uzyskiwał pożądaną
    (wysoką, tzn rzędu 80°C - benzynowce) temperaturę bez zbędnego oddawania
    ciepła z płynu do chłodnicy.

    Od korków właśnie jest wentylator. Ma się włączyć swoim, drugim
    termostatem (zwykle umieszczonym w chłodnicy) przy wyższej temp. płynu
    (w układach ciśnieniowych zwykle ponad 100°C, czasem i 120° w wersjach
    tropikalnych z klimą).
    Zwykle taki włączony wentylator ma cug jak helikopter.

    Sprawdzane niedawno na MB W124 230E: 10 minut pracy silnika przy
    ~1.5krpm, latem, przy podniesionej masce - dopiero doprowadziło do
    włączenia wentylatora, przy ok. 110° na wskaźniku temperatury.


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: