eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › sprzęgło wentylatora
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2013-11-26 20:41:38
    Temat: sprzęgło wentylatora
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.

    Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)

    --
    Piter


  • 2. Data: 2013-11-26 20:47:57
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-26 20:41, PiteR pisze:
    > Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.
    >
    > Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)

    Załącza się przy około 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty silnika.
    Gdy przy tej temperaturze depniesz w pedał gazu do podłogi na chwilę, i
    wentylator nie rozkręci się jednocześnie z obrotami silnika, to znaczy
    że wiskoza do wymiany.
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm


  • 3. Data: 2013-11-26 21:01:01
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.
    >
    > Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)


    acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
    drogiego, często psującego się i niepewnego gówna zamiast
    wentylatora elektrycznego?



    --
    Piter


  • 4. Data: 2013-11-26 21:07:10
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Krzysztof 45 pisze tak:

    > Załącza się przy około 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty
    > silnika.

    a jak ma być na zimnym silniku rano?

    bo wieść gminna mówi że

    1. zimne zawsze ruszy wiatrakiem
    2. poźniej zwalnia tak że można zatrzymać wiatrak ręką


    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 5. Data: 2013-11-26 21:11:37
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
    > drogiego, często psującego się i niepewnego gówna zamiast
    > wentylatora elektrycznego?
    1. Dochody producentowi pojazdu
    2. Dochody producentowi części zamiennych
    3. Dochody firmom transportowym
    4. Dochody mechanikom.
    Chwilowo nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
    WOJO


  • 6. Data: 2013-11-26 22:06:56
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-26 21:07, PiteR pisze:
    > a jak ma być na zimnym silniku rano?
    >
    > bo wieść gminna mówi że
    >
    > 1. zimne zawsze ruszy wiatrakiem 2. poźniej zwalnia tak że można
    > zatrzymać wiatrak ręką

    Na zimnym silniku zawsze wiatrak będzie się trochę kręcił ale nie
    wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i można go zatrzymać ręką.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm


  • 7. Data: 2013-11-26 22:53:08
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 21:01:01 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
    >
    >
    >
    > > Sprz�g�o wiskotyczne wentylatora ch�odnicy.
    >
    > >
    >
    > > Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)
    >
    >
    >
    >
    >
    > acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
    >
    > drogiego, cz�sto psuj�cego si� i niepewnego g�wna zamiast
    >
    > wentylatora elektrycznego?
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Piter

    Z tego co pamiętam. Wiatrak w 125p 1300 był na stałe z pompą połączony. W 125p 1500
    zrobili sprzęgło elektromagnetyczne. Powodem było to że wiatrak połączony na stale
    zabiera na mielenie powietrza do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma skąd wziąć w
    samochodzie dwóch kilowatów mocy z prądu do napędu silników elektrycznych studzących
    chłodnicę. Bylem parę razy w takiej sytuacji ze w korku w upal wentylator elektryczny
    się włączył a temperatura dalej rosła. Nie jest to komfortowe uczucie jak wskazówka
    zaczyna wchodzić na czerwone pole a dodatkowe włączenie nagrzewnicy na cały gwizdek
    niewiele daje i szybciej serce stanie niż temperatura spadnie.


  • 8. Data: 2013-11-26 23:09:04
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Krzysztof 45 pisze tak:

    > Na zimnym silniku zawsze wiatrak będzie się trochę kręcił ale nie
    > wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i można go zatrzymać ręką.

    no to mam zepsute bo od razu wchodzi na obroty silnika i tak zostaje
    wytwarzając huragan.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 9. Data: 2013-11-26 23:15:04
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), k...@g...com
    > Z tego co pamiętam. Wiatrak w 125p 1300 był na stałe z pompą
    > połączony. W 125p 1500 zrobili sprzęgło elektromagnetyczne. Powodem
    > było to że wiatrak połączony na stale zabiera na mielenie powietrza
    > do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma skąd wziąć w samochodzie dwóch
    > kilowatów mocy z prądu do napędu silników elektrycznych studzących
    > chłodnicę.

    W prawie wszystkich pozniejszych samochodach jakos sie elektryczne
    wentylatory pojawily. Pewnie dlatego ze daleko im do dych 2KM, sadzac
    po wielkosci silnika i srednicy kabli.
    I pewnie dlatego ze nie ma jak krecic wiatraka przy silniku ustawionym
    poprzecznie.

    Nie pomylilo ci sie ze fiatem 126 ? Tam wentylator istotnie moze sporo
    mocy pobierac.

    > Bylem parę razy w takiej sytuacji ze w korku w upal
    > wentylator elektryczny się włączył a temperatura dalej rosła. Nie
    > jest to komfortowe uczucie jak wskazówka zaczyna wchodzić na
    > czerwone pole a dodatkowe włączenie nagrzewnicy na cały gwizdek
    > niewiele daje i szybciej serce stanie niż temperatura spadnie.

    Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie
    na krotko.

    J.


  • 10. Data: 2013-11-26 23:55:13
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 23:15:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), k...@g...com
    >
    > > Z tego co pami�tam. Wiatrak w 125p 1300 by� na sta�e z pomp�
    >
    > > po��czony. W 125p 1500 zrobili sprz�g�o elektromagnetyczne. Powodem
    >
    > > by�o to �e wiatrak po��czony na stale zabiera na mielenie powietrza
    >
    > > do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma sk�d wzi�� w samochodzie dw�ch
    >
    > > kilowat�w mocy z pr�du do nap�du silnik�w elektrycznych studz�cych
    >
    > > ch�odnic�.
    >
    >
    >
    > W prawie wszystkich pozniejszych samochodach jakos sie elektryczne
    >
    > wentylatory pojawily. Pewnie dlatego ze daleko im do dych 2KM, sadzac
    >
    > po wielkosci silnika i srednicy kabli.
    >
    > I pewnie dlatego ze nie ma jak krecic wiatraka przy silniku ustawionym
    >
    > poprzecznie.
    >
    >
    >
    > Nie pomylilo ci sie ze fiatem 126 ? Tam wentylator istotnie moze sporo
    >
    > mocy pobierac.
    >
    >
    >
    > > Bylem parďż˝ razy w takiej sytuacji ze w korku w upal
    >
    > > wentylator elektryczny si� w��czy� a temperatura dalej ros�a. Nie
    >
    > > jest to komfortowe uczucie jak wskaz�wka zaczyna wchodzi� na
    >
    > > czerwone pole a dodatkowe w��czenie nagrzewnicy na ca�y gwizdek
    >
    > > niewiele daje i szybciej serce stanie niďż˝ temperatura spadnie.
    >
    >
    >
    > Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie
    >
    > na krotko.
    >
    >
    >
    > J.

    Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego że chuja wiesz niech Ci będzie. Z koniem kopal
    się nie będę.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: