    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.gps
    Subject: Re: starzenie GPS
    Date: Mon, 15 Jun 2015 19:06:44 +0200

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Moze. Ale wydaje mi sie, ze nie ma potrzeby.

    Widocznie twórcy widzieli jakąś. Nie wnikałem w to specjalnie.

    > Korelatory to tego niby niepotrzebne. Po paru sekundach mozna
    > przestawic na innego satelite - az cos zlapia.

    No ale do "złapania" to jednak potrzebne są korelatory.

> [...]
    > dzungli - nadal nic nie odbiera. Juz zaczalem podejrzewac ze
    > zaprzestal zywota, ale wyciagnalem akumulatorek.
    > Po wsadzeniu zaczal lapac dwa satelity. Wczesniej byl pare razy
    > wylaczany, i to nic nie poprawialo.
    > Polezal pare godzin na parapecie ... fixa nie zlapal. Choc ten parapet
    > robi problemy. Na ulicy nadal nie ma ... ale po wylaczeniu i wlaczeniu
    > zlapal w pare minut. Kolejne wylaczenie i wlaczenie - po 1.5 minuty
    > byl juz fix 2d.
    > A po nocnej przerwie znow dluzsze czekanie ... ale nie 12h ..

    No dobrze, ja także wyciągnąłem starszy odbiornik - Garmin Vista
    z ~ 2001 roku. Po włożeniu akumulatorów i włączeniu myślał że jest rok
    2010 (możliwe że go wtedy ostatnio włączałem, trudno stwierdzić).
    Dałem zimny start, rok zmienił się na 2016 :-) i zaczął szukać
    satelitów. Po 13 minutach na balkonie (z mocno ograniczonym widokiem
    nieba) ustalił pozycję.

    > Ale problematyczne wydaja mi sie tez dluzsze przerwy w odbiorze.
    > Pare ms moze i nie przeszkadza, dluzsze i czeste chyba juz tak.

    Jeśli odbiornik już złapie fiksa, to nie widzę problemu.

    > No, te almanachy sie tak bardzo nie zmieniaja, przynajmniej na
    > potrzeby ustalenia ktore satelity probowac lapac.

    No fakt, wiadomo które - od 1 do 32.
    Pozostałe informacje zmieniają się całkowicie.

    > a tu widzisz - 6h odbioru i nic. Pare h przerwy i juz jakis klopot ...
    > no i stad pytanie - wydaje mi sie, ze kiedys bylo szybciej.

    W moim przypadku kiedyś było (znacznie) wolniej. Dodatkowe satelity
    chyba (bardzo) pomogły.
    --
    Krzysztof Hałasa