    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterowanie heliostatem. Na tranzystorach.
    Date: Wed, 13 Jun 2012 11:11:50 +0200

    Am 13.06.2012 10:53, schrieb Waldemar Krzok:

    > Gdzieś mam NRDowską książkę ze schematem modelu czołgu (no bo czego
    > innego ;-) jadącego do światła. Układ był prosty (sam go robiłem w wieku
    > lat 10). Chyba 4 tranzystory, dwa fotorezystory i trochę "pokarmu dla
    > kur" (R i C). W "nowoczesnych zabawkach" chyba też to było. Późne lata
    > 60te, początek 70tych. Jak znajdę, to zeskanuję.

    Jeszcze dodatkowo: autor nazywa się Hagen Jakubaschk. O ile mnie
    skleroza nie myli, układ składał się z mostka R, gdzie w dwóch
    sąsiadujących gałęziach były fotorezystory, a pozostałe to potencjometr.
    Wyjście potencjometru było dane na komparator okienkowy, który w tym
    przypadku wykorzystywał napięcie przewodzenia półprzewodników
    (germanowe, czyli jakieś +-0.3V) do zrobienia "okienka".

    Waldek