    Date: Tue, 19 Aug 2014 09:07:18 +0200
    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: sygnał tylko dla części stacji

    W dniu 2014-08-18 23:43, pawell32 pisze:
    (...)

    > wszystko po trochę.
    > 1. potrzebujesz anteny nie siatki.
    > a tak na poważnie - to coś to głównie wzmacniacz i łapie wszystko.
    > kabel - nie sądzę, na takiej długości w zasadzie nie ma znaczenia,
    > chyba że jest tam 15, 20m.

    Takie siatki są na innych działkach, choć wyniesione wyżej niż moja.
    Kabla jest 6 m. Zastanawiałam się, czy to że kabel środkowy nie jest
    jednym sztywnym drutem, ale wiązką cienkich drucików miedzianych
    skręconych dla usztywnienia, może mieć wpływ na pogorszenie przesyłanego
    sygnału.
    Ciekawostką jest to, ze gdy naprzeciw tv umieściłam lustro,
    aby widzieć z zewnątrz obraz, to jakość obrazu była lepsza.
    Po odstawieniu lustra na swoje miejsce, pojawiły się czasowe zakłócenia
    na tych programach, które były wcześniej dobre, jak TVP1.

    > często uszkadza się zasilacz, przy sygnale widać byłoby spore
    > zakłócenia, a tu jest pikseloza.
    > 2. nie podajesz lokalizacji, domniemam że korzystasz z nadajnika
    > na Ślęży. sygnał jest mocny, ale kanał 58, czyli tam gdzie tvn, polsat,
    > jest doświetlany z Żórawiny i też czasem mam problem.

    Raczej Chrzelice. Tam skąd przychodzi najsilniejszy sygnał, biorąc pod
    uwagę umieszczenie anteny (siatki) i możliwości manewru nią.

    > 3. najprostsza antena kierunkowa będzie lepsza - na co sama sobie
    > częściowo odpowiedziałaś - nisko na działce sygnał słabszy, a wraz z nim
    > większy szum.

    Czytałam, że kierunkowa musi być skierowana dokładnie na przychodzący
    sygnał, a sitkowa korzysta z sygnałów z odbicia.

    Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.