  • 1. Data: 2017-04-06 15:24:03
    Temat: synteza częstotliwości SAA1057 i sterownik na pamięci EPROM.
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    Niejaki "sq6ade" na elektrodzie, w wątku:
    napisał, że ktoś kiedyś tam, bliżej nieokreślony człowiek, wymyślił jako
    ciekawostkę sterownik do syntezy SAA1057 na pamięci EPROM.
    Czyli zapewne zapakował do kolejnych komórek odpowiednio przygotowane bity
    odpowiadające dwóm słowom A i B jakie wysyła się do syntezy, i w takt zegara
    którym
    adresował pamięć ładował je do syntezy (zapewne jeszcze było tak kilka
    kostek współpracujących aby wygenerować kompletną ramkę jaką rozumie ta
    synteza).
    Pytałem o ten schemat sq6ade, ale bez odzewu - jakby chłop umarł (?)
    Google też coś milczą na próbę wyszukania schematu, o którym wspomniano.
    Ktoś może natknął się na ten schemat gdzie zwykła pamięć EPROM robi za
    sterownik do SAA1057? Chciałbym zobaczyć jak to sobie ktoś wymyślił.

  • 2. Data: 2017-04-07 14:03:34
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik jedrek napisał:

    > ciekawostkę sterownik do syntezy SAA1057 na pamięci EPROM.

    Na hdd mam takie coś.

    http://ifotos.pl/z/aahrapw

    Teraz wsadza się PICa.

  • 3. Data: 2017-04-08 14:01:43
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    http://ifotos.pl/z/aahrapw

    Powstaje pytanie jak tam jest realizowana zasada, że dane na lini SDA
    pojawią się wcześniej niż impuls zegarowy na SCL, bo nie widzę tam żadnej
    linii opóźniającej na SCL lub innego układu który wymusi to przesunięcie na
    wyjściu z pamięci (a przecież pamięć takt dla SCL i SDA wystawia
    jednocześnie), by pamięć zdążyła "wcześniej" wypluć stabilny stan dla SDA, a
    dopiero potem pojawił się impuls zegara na nóżce 5 syntezy - czyli SCL.
    A tu wręcz nóżka 4 syntezy czyli SDA dostaje dodatkowego opóźnienia -
    szeregowy rezystor 4k7 wraz z pojemnością wejścia nóżki 4 tworzy filtr
    dolnoprzepustowy i jakieś tam kilka ns jescze je opóźni zamiast przyspieszyć
    względem zegara.

  • 4. Data: 2017-04-08 14:33:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    jedrek pisze:
> [...]
    > wystawia jednocześnie), by pamięć zdążyła "wcześniej" wypluć stabilny
    > stan dla SDA, a dopiero potem pojawił się impuls zegara na nóżce 5

    No, jak to zrobić bez linii opóźniającej? Jest to banalne, zobaczmy czy
    na to wpadniesz.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2017-04-08 14:40:41
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik AlexY napisał:

    > No, jak to zrobić bez linii opóźniającej? Jest to banalne, zobaczmy czy
    > na to wpadniesz.
    >
    > [..]

    Będzie podpowiedź, w pamięci jest dużo miejsca:)

  • 6. Data: 2017-04-08 19:10:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    V.L.Pinkley pisze:

    > Będzie podpowiedź, w pamięci jest dużo miejsca:)

    Ej no.. aspekt edukacyjny miał być.

  • 7. Data: 2017-04-10 13:34:59
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 08/04/2017 13:33, AlexY wrote:

    > No, jak to zrobić bez linii opóźniającej? Jest to banalne, zobaczmy czy
    > na to wpadniesz.
    >
    > [..]

    w dzisiejszych czasach najlepiej użyć i2c jeśli ma to być TSA5511 a
    trupa SAA1057 lepiej nie wskrzeszać. :-)

    c.

  • 8. Data: 2017-04-10 22:21:13
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Cezar pisze:
> [...]
    [..]
    > w dzisiejszych czasach najlepiej użyć i2c jeśli ma to być TSA5511 a
    > trupa SAA1057 lepiej nie wskrzeszać. :-)

    Na schemacie z linka nie ma i2c.

  • 9. Data: 2017-04-10 22:59:47
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    AlexY pisze:
    > [..]
    >
    > Na schemacie z linka nie ma i2c.

    Wróć, zamotałeś, o zadaniu na TSA5511 właśnie mowa.