    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Sat, 2 Jan 2010 17:49:44 +0100

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Jasne - tak są pomijalne, że jeżdżąc normalnie samochodem o
    > pojemności dajmy na to 1.6 i 75 KM mocy osiągniesz spalanie rzędu
    > 9/100 w mieście typu Kraków. Jeżdżąc tak samo samochodem o pojemności
    > 3.0 V6 będziesz się cieszył, jak nie przekroczysz 12-tu. 3 litry /
    > 100 km to jest właśnie ta groszowa różnica ;)

    podajesz skrajne warunki.
    100% miasto, gdzie indziej 100% trasa.
    Mówimy o srednim spalaniu

    ps. poza tym 1,6 75KM w czym?
    Bo jak w czymś wielkości corsy to nie .. ale weź takiee choćby BMW 316 albo
    Mondeo albo Passata B5 i nagle 9 litrów w mieście to wcale nie jest wysoki
    wynik.

    > Jeśli Omega 2.5 spali Ci 13-14/100 w cyklu mieszanym, to Mondeo 1.8
    > nie przekroczy 11/100, przy takim stylu jazdy.

    13-14 to LPG
    Jesli więc policzymy Mondeo 1,8 to smiało wyjdzie 13 litrów.
    W benzynce zmieszcze sie bez problemy w 11-12 litrach
    A jak weźmiesz pod uwage Mondeo 1,6 to jeszcze bardziej na moją korzysć
    wyjdzie

    > 316-ka zamyka się bez problemu w 10/100 w mieście.
    > 328 nie ma szans, żeby zamknęła się w 13/100 w mieście.

    no i prawie dwukrotna różnica w pojemności.
    Jak teraz to troche wyposrodkujesz czyli weźmiesz 316 i 323 to nagle różnice
    sie zacierają.

    > No to masz różnicę 6.5 kontra 9.5/100. 50% wzrost spalania przy 50%
    > wzroście pojemności.

    Moze nie janajskładniej złożylem zdanie ale spójrz dokladniej
    A4 1,9TDI paliła mi srednio 7-8 a na trasie 6,5
    A6 3,0 TDI pali srednio 9,5 (i nie dopisałem, ze na trasie smiało zejdzie do
    7)
    Różnice więc są ok 1 litr/100km a różnica pojemności 1,9 vs 3,0 i różna
    wiekość auta i różne skrzynie

    > Taka, jak napisałem powyżej.

    No znaczy sie jak
    Tam byly dwa różne auta a do tego porównałeś trase mniejszego do sredniego
    drugiego.
    Tu masz dwa takie same A6 z różnymi silnikami i tymi samymi skrzyniami i ...
    przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu NIE BĘDZIE bo 1,9 będzie za słaby
    do tego auta

    > NAWET jak będziesz delikatnie muskał pedał gazu w takim 3.0, to nie
    > zejdziesz spalaniem do poziomu, jaki osiągniesz w 1.9 TDI bez
    > większych oszczędności. Mógłbym Ci to na przykładzie pokazać, wtedy
    > byłyby to fakty, a nie takie pieprzenie.

    Mylisz sie.
    Jesli oba to będą A6 (a nie A4 i A6) z tą samą skrzynią (a nie manual i
    automat) to luzem spalanie wyjdzie takie samo.

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)