    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Mon, 04 Jan 2010 19:09:53 +0100
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl>
    <hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl> <hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl>
    <hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl> <hhnsd7$gdu$1@inews.gazeta.pl>
    <hho0aa$1n0$1@inews.gazeta.pl> <hho1mi$6q1$1@inews.gazeta.pl>
    <hhocdg$jif$1@inews.gazeta.pl> <hhpntp$9nc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hhqjbu$d31$1@inews.gazeta.pl> <hhqog8$ev5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hhs7pj$du4$1@inews.gazeta.pl>

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci

    Wysokość obrotów wpływa na spalanie. Jeśli nie domyśliłeś się co miałem
    na myśli.

    > W dyskusji, je?li mam porównywaae, porównuj? diesle z dieslami i benzynowe
    > silniki z silnikami benzynowymi.

    Dlatego właśnie wspomnianą skodzine 1.6 porównujesz z 1.4 D4D ?

    Weżmy konkretny przykład. BMW seria 3

    318Ci 1995cc R4 110kw (150km)/ 6200 190nm/ 3500rpm
    330i/Ci/xi 2979cc R6 170kw (231km)/ 5900 300nm/ 3500rpm

    Przy prędkości 180km/h 330i będzie miało niższe obroty ze względu na
    inne (dłuższe) zestopniowanie skrzyni
    biegów. Ponadto niżej ma niezbędny dla tej prędkości moment obrotowy a
    zatem moc.
    Chyba nie trzeba pisać, że wraz ze wzrostem obrotoów opory wewnętrzne
    rosną szybciej niż liniowo ?

    Ponadto przyśpieszać można używająć niższych obrotów.

    MZ spokojnie można znaleść sytuacje z życia gdzie większy silnik będzie
    miał bardzo zbliżone spalanie do mniejszego.

    > Wystepuje, ale o nim nie dyskutujemy. Proste?

    Dynamika wyprzedzania ma znaczenie dla spalania i występuje w ruchu
    miejskim i na trasie. Proste ?
    Inaczej wyprzedza się samochodem z jednym jak i drugim silnikiem. Zatem
    samochodem z mocniejszym silnikiem łatwiej
    jest wyprzedzić "z marszu" nie tracąc paliwa na hamowanie i rozpędzania.
    Ekonomia wprost.

    Przykład: trasa Kraków-Dolina Chochołowska ze średnią 80km/h (wg. gps) i
    spalaniem średnim 5.7l/100km.

    > O ile czas bedzie realny dla samochodu s?abszego - mo?e byae.

    Ciekaw jestem wyniku. MZ nie jest on oczywisty (znaczna przewaga mniejszego)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik