-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
ws-2.dfn.de!news.dfn.de!feeder.erje.net!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.s
ul.t-online.de!t-online.de!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Mon, 04 Jan 2010 19:47:25 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 102
Message-ID: <hhtd73$r43$1@news.mm.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnot7$3cq$1@inews.gazeta.pl>
<hhns9a$fsr$1@inews.gazeta.pl> <hhntfb$k4f$1@inews.gazeta.pl>
<hho0tk$3ro$1@inews.gazeta.pl> <hho2e6$9g0$1@inews.gazeta.pl>
<hhodej$nnf$1@inews.gazeta.pl> <hhojcd$h2o$1@inews.gazeta.pl>
<hhqjmq$eee$1@inews.gazeta.pl> <hhqmrl$gv9$1@news.mm.pl>
<hhr4vu$p6o$1@mx1.internetia.pl> <hhrvs5$1hvo$1@news.mm.pl>
<hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl> <hhs84n$2oag$1@news.mm.pl>
<hhsbph$r$1@inews.gazeta.pl> <hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl>
<hhss4d$a0t$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-122-212.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1262630947 27779 81.190.122.212 (4 Jan 2010 18:49:07 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 18:49:07 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hhss4d$a0t$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244045
[ ukryj nagłówki ]Jurand pisze:
>> Co tlumaczono?
>> Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
>> nie widze.
>> Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
>> "Jakie to sa wielkosci?
>> Moze wiesz?
>> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
>> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
>> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
>
> Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
> ale mi się po prostu nie chce ;)
Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze
bys zmienil zdanie.
> Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
> 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
> musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie różnice
> pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają się -
> bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór powietrza, a
> mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
> 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
> warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
> każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
> spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
> odgrywają drugorzędną rolę.
>
Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na
moje pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.
>>> Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
>>> idzie - np. większe komory spalania,
>> Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?
>
> Nie, wiesz, nie mam pojęcia. Tak sobie tylko tutaj piszę.
Tak by wynikalo z tego co wczesniej pisales, ale masz jeszcze szanse sie
poprawic.
>
>>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
>>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
>> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
>> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
>
> Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
>
Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
paliwa.
Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.
>>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
>>> przeniesienia napędu.
>> Ile wieksze?
>> Wiesz jakie to sa wielkosci?
>
> W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty mają
> tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których na układ
> przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?
>
>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
>>> jazdy.
>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
>
> Podaj jakie auta.
>
730d i 525tds
>
>>> Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
>>> portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na
>>> pewno uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci
>>> się uda wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze
>>> opłacanym kierowcą fabrycznym.
>> O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.
>
> Co potwierdza? ;) Możesz konkretniej?
Poziom zuzycia paliwa jaki odnotowuje w obu przypadkach.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.10 19:49 Karolek
- 04.01.10 19:51 Karolek
- 04.01.10 20:32 DoQ
- 04.01.10 20:53 DoQ
- 04.01.10 21:09 Adam Płaszczyca
- 04.01.10 23:44 cztery
- 04.01.10 23:47 cztery
- 05.01.10 10:16 peter
- 05.01.10 10:25 peter
- 05.01.10 12:28 Karolek
- 05.01.10 17:05 Kuba \(aka cita\)
- 05.01.10 17:17 kamil
- 05.01.10 19:49 Jurand
- 05.01.10 20:52 Jurand
- 06.01.10 11:19 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław