  • 101. Data: 2010-01-04 21:09:58
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2010 22:04:27 +0100, cztery napisał(a):

    > Kolejny bajkopisarz...
    > Zeby na polskich drogach miec srednia 85 km/h to trzeba wiekszosc trasy
    > zapierdzielac ile fabryka dala.

    Albo też - umieć jeździć.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 102. Data: 2010-01-04 23:44:25
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > a jak tam pompa oleju?

    ???
    A co to jest i do czego ? Mam samochod na gwarancji, jeszcze przez prawie
    dwa lata. A jak skonczy sie gwarancja i leasing to kupie inny.

  • 103. Data: 2010-01-04 23:47:10
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > To, że 170 konne 2.5 litra może przy spokojnej jeździe
    > obszatkować niecałe 9 litrów. Tylko tyle i aż tyle.

    Pewno moze. Sugeruje, ze gdybys znalazl gdzies dlugi odcinek w dol, to pewno
    i w 5 bys sie zamknal. Ale to nie sa typowe warunki podrozy.
    Gdy pisze o tym, ze corolla 1.4 vvti regularnie palilem w miescie 9-10
    l/100km to nie opisuja wyjatkowych sytuacji gdy przy - 20 spalilem 11.5 ani
    tej gdy wracajac z pracy o godzinie 23:30 nie zatrzymywalem sie na zadnych
    swiatlach i spalilem litrow 7.
    Bo to sa WYJATKOWE sytuacje. Podobnie bez sensu jest pisanie o spokojnej
    jezdzie ze srednia 85 km/h na polskich drogach, palac przy tym w 2.5
    litrowej benzynie 9 l/100 km.

  • 104. Data: 2010-01-05 10:16:36
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > A który to wątek?

    "Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu"

    watek o minimalnym cisnieniu w abs kiedy to on nie dziala i kola mozna
    zablokowac :))))

  • 105. Data: 2010-01-05 10:25:54
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Uwazasz, ze ktos tutaj bajeczki wymysla?

    np ty

    > Wskaz palcem, albo znikaj niedouczony gnojku.

    liz jaja

  • 106. Data: 2010-01-05 12:28:19
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    peter pisze:

    > np ty

    W ktorym miejscu lajzo.

    > liz jaja

    Taki mocny jestes pedalku?
    Wiec zapraszam, zobaczymy co kto komu wylize, szmaciarzu.

    --
    Karolek

  • 107. Data: 2010-01-05 17:05:01
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    cztery wydusił z siebie te słowy:

    > ???
    > A co to jest i do czego ? Mam samochod na gwarancji, jeszcze przez
    > prawie dwa lata. A jak skonczy sie gwarancja i leasing to kupie inny.

    żebyś zdązył ;-)

    ps. oczywiście pisze troche z przekąsem, a Tobie zupełnie po ludzku życze,
    zeby problem nie dotknął Ciebie

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 108. Data: 2010-01-05 17:17:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4b426fee$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > Bo to sa WYJATKOWE sytuacje. Podobnie bez sensu jest pisanie o spokojnej
    > jezdzie ze srednia 85 km/h na polskich drogach, palac przy tym w 2.5

    Nie wiem w czym problem, jezdzilem 2.5 litrowa benzyna V6 200KM i podczas
    normalnej jazdy poza miastem palila mi w okolicy 9-9.5l. Normalnej, czyli
    czasem trzeba cos wyprzedzic, czasem zwolnic bo ciagnik jedzie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 109. Data: 2010-01-05 19:49:45
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Wysokość obrotów wpływa na spalanie. Jeśli nie domyśliłeś się co miałem na
    > myśli.

    To teraz wytłumacz kolegom, dlaczego wysokośc obrotów wpływa na spalanie?

    Jurand.

  • 110. Data: 2010-01-05 20:52:44
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
    > zmienil zdanie.

    > Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
    > Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
    > pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.

    Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
    - jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
    biegu,
    - jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
    poszczególnych biegach

    Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
    spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.

    > Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
    > pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.

    Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
    skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
    pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
    wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
    równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
    piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.

    > A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
    > paliwa.
    > Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.

    W jeździe miejskiej? Ogromny.

    > 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
    > przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
    > zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
    > Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
    > pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?

    Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.

    > 730d i 525tds

    To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
    wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td

    Jurand.