    From: "Szymon" <g...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: tanie oscyloskopy cyfrowe - co warte?
    Date: Thu, 17 Sep 2009 18:00:53 +0200

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:15s52xyumq3bz.dlg@badworm.pl...
    >W wyniku przemeblowania pokoju prawdopodobnie przestanę mieć miejsce na
    > przechowywanie aktualnie posiadanego oscyloskopu OS-351 (2 kanały,
    > 20MHz, bez żadnych bajerów). W związku z tym zaczynam się rozglądać za
    > czymś, co mogło by go zastąpić. Ponieważ budżet jest ograniczony a
    > potrzeby niezbyt wygórowane (choć wiadomo, marzy się jakiś Tek z rodziny
    > TPS :) ) więc rzeczą naturalną bylo skierowanie się ku tanim "jamnikom".
    > Czy oscyloskopy tego typu:
    > http://www.ndn.com.pl/katalog/goodwill/pdf/GDS-1000.
    pdf
    > http://www.ndn.com.pl/index.php?id_dzialu=14&id_firm
    y=30#1658
    > są coś warte czy generalnie nawet amator powinien ich unikać?
    > Trochę firm produkuje tego typu tanie oscyloskopy - na co najlepiej się
    > zdecydować mając budżet powiedzmy 1200-1500PLN?
    > Zastosowanie w moim przypadku to analogówka, głównie układy audio no i
    > trochę cyfrówki ale tylko tam, gdzie da się bez analizatora stanów
    > logicznych.

    Jam mam GDS-2064. Ma tylko jedną zaletę - 4 kanały. Poza tym porażka. W
    odróżnieniu od analizatora o którym pisze P.G. ten ma działająca
    autokalibrację, ale przesadą jest konieczność jej używania co kilka dni.
    Niedoróbki w oprogramowaniu też się znajdzie - nowych firmware'ów brak.
    Powyższe problemy bym jednak zniósł gdyby nie impulsatory w pokrętłach - rok
    okazjonalnej pracy i pierwszy szlag trafił.

    <reklama>Chętnie go sprzedam</reklama>

    P.S. Mam też czterokanałowy zasilacz GoodWilla i poza rozjeżdzającymi się po
    czasie napięciami przy pracy szeregowej nie ma się do czego przyczepić (może
    przez to, że nie ma w nim firmware'u).

    Pozdrawiam,
    Szymon