  • 11. Data: 2012-11-07 21:06:27
    Temat: Re: [tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-11-03 15:52, nazgul pisze:
    > macie pomysł skąd mogą się brać ślady rdzy na świecach zapłonowych?
    > dodam, że "ślady" to lekko powiedziane, na obu świecach pierwszego
    > cylindra (alfa 1,4 16v twin spark) była dość gruba warstwa rdzy i
    > kamienia co świadczyłoby, że obecność wody w tych okolicach nie była
    > okazjonalna.
    >
    > Skąd tam woda?
    > jedyne co mi się nasuwa to pęknięta głowica - ale woda na obu świecach
    > (dwie osobne dziury).

    A ja mam inna teorie:
    o ile pamietam parkujesz pod chmurka, to woda parujac z podloza ogrzewa
    sie przy silniku i o ile nie masz podpinki skrapla sie pod maską i kapie
    w nieszczelne gniazdo.
    BTW. Xantie zmieniles na Alfe?

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 12. Data: 2012-11-07 21:12:55
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > okazjonalna.
    >
    > Skąd tam woda?
    > jedyne co mi się nasuwa to pęknięta głowica - ale woda na obu świecach

    W Focusach MK2, wlewa się przez nieszczelne dysze spryskiwaczy.

  • 13. Data: 2012-11-07 21:18:11
    Temat: Re: [tech] woda w gnieździe świecy zapł=?ISO-8859-2?Q?onowej?=
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    v...@i...pl wrote:

    > A ja mam inna teorie:
    > o ile pamietam parkujesz pod chmurka, to woda parujac z podloza
    > ogrzewa sie przy silniku i o ile nie masz podpinki skrapla sie pod
    > maską i kapie w nieszczelne gniazdo.

    Obecność kamienia świadczy, że to jest zła teoria.

    --
    Deflegmator

  • 14. Data: 2012-11-11 16:48:27
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > A ja mam inna teorie:
    > o ile pamietam parkujesz pod chmurka, to woda parujac z podloza ogrzewa
    > sie przy silniku i o ile nie masz podpinki skrapla sie pod maską i kapie
    > w nieszczelne gniazdo.

    sam zgłupiałem może to cos, to faktycznie od oleju. TSy mają podobno
    problem z uszczelkami "klawiatury" - mechanicy lubią je źle założyć i
    wtedy olej leci do gniazda.
    wydawało mi się, że podczas przeglądu świec i kabli była tam nawet
    stojąca woda, ale być może ściekła tam benzynka którą usuwałem
    zalegający brud (na węch to była jednak woda).

    > BTW. Xantie zmieniles na Alfe?

    to już bym całkiem zgłupiał, (sam zakup alfy był rzeczą niemądrą)
    Komfort podróżowania to jest po prostu przepaść, a samochody rocznikowo
    te same.
    Kultura pracy 1,4 ts plasuje się gdzieś w okolicach ursusa c330.
    Tak, po wymianie popychaczy zaworowych i wariatora jakby troszkę lepiej
    no i samochód zaczął leciutko ciągnąć przy obrotach poniżej 3tys
    (wcześniej w ogóle nie jechał).

  • 15. Data: 2012-11-11 16:50:04
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-07 21:18, Deflegmator pisze:

    > Obecność kamienia świadczy, że to jest zła teoria.

    niby tak, ale wiadomo co skroplona woda skapując ze sobą niesie,
    rozpuszcza po drodze?
    Tak w chwili obserwacji miałem układ zalany wodą, teraz mam płyn.

  • 16. Data: 2012-11-11 16:50:48
    Od: nazgul <x...@w...pl>

  • 17. Data: 2012-11-11 16:51:38
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Jak w układzie chłodzenia masz płyn (a nie wodę), to raczej nie powinien
    > zostawiać ani kamienia, ani takiej korozji. W dodatku płynu by Ci ubywało.

    najgorzej, że wody (tak w była woda)
    ubywało.

  • 18. Data: 2012-11-12 02:20:29
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-11-11 16:48, nazgul pisze:

> [...]
    >
    > to już bym całkiem zgłupiał, (sam zakup alfy był rzeczą niemądrą)
    > Komfort podróżowania to jest po prostu przepaść, a samochody rocznikowo

    Jak na razie w porownaniu z Xantia to wszystko inne czym jezdze to
    przepasc niestety :|
    Alfe tez mialem - 156 1.6ts Samochod bardzo fajny, ale delikatny pod
    kazdym wzgledem, poczynajac od zawieszenia, a na rozrzadzie konczac.

> [...]
    > Tak, po wymianie popychaczy zaworowych i wariatora jakby troszkę lepiej
    > no i samochód zaczął leciutko ciągnąć przy obrotach poniżej 3tys

    :) Bo alfe kupuje sie sercem, nie rozumem ;) Ja teraz czekam az zbuduje
    garaz (co mam nadzieje nastapi w okolicach maja) i bede sie rozgladal
    wlasnie za Alfa Spider, albo ewentualnie GTV.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)