  • 1. Data: 2012-11-03 15:52:34
    Temat: [tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    macie pomysł skąd mogą się brać ślady rdzy na świecach zapłonowych?
    dodam, że "ślady" to lekko powiedziane, na obu świecach pierwszego
    cylindra (alfa 1,4 16v twin spark) była dość gruba warstwa rdzy i
    kamienia co świadczyłoby, że obecność wody w tych okolicach nie była
    okazjonalna.

    Skąd tam woda?
    jedyne co mi się nasuwa to pęknięta głowica - ale woda na obu świecach
    (dwie osobne dziury).

  • 2. Data: 2012-11-03 16:24:54
    Temat: Re: [tech] woda w gnieździe świecy zapłonowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Nov 2012 15:52:34 +0100, nazgul napisał(a):
> [...]
    > cylindra (alfa 1,4 16v twin spark) była dość gruba warstwa rdzy i
    > kamienia co świadczyłoby, że obecność wody w tych okolicach nie była

    "kamien" sie bierze z oleju.

    J.

  • 3. Data: 2012-11-03 16:29:21
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-03 16:24, J.F. pisze:

    > "kamien" sie bierze z oleju.

    podkreslam że to na izolatorze świecy jest a nie ma elektrodzie w środku
    cylindra.

  • 4. Data: 2012-11-03 17:33:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-03, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > podkreslam że to na izolatorze świecy jest a nie ma elektrodzie w środku
    > cylindra.

    No wlasnie, zoltawo-brazowe slady na izolatorze sa od oleju.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-11-03 17:45:07
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > No wlasnie, zoltawo-brazowe slady na izolatorze sa od oleju.

    ok szkoda ze nie zrobiłem fotki.
    to była rdza, zaśniedziły styk przewodu zapłonowego oraz biały "kamień"
    jak w czajniku.

  • 6. Data: 2012-11-03 18:20:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    http://obrazki.elektroda.net/15_1235671974.jpg taki?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2012-11-03 18:30:29
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > http://obrazki.elektroda.net/15_1235671974.jpg taki?

    niestety nie
    to bym uznał za normę.

    mówię: chropowaty nawarstwiony kamień oraz śniedź na stykach,
    podrdzewiały lekko uchwyt na klucz.

  • 8. Data: 2012-11-03 18:37:53
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-03 18:30, nazgul pisze:

    > niestety nie
    > to bym uznał za normę.
    >
    > mówię: chropowaty nawarstwiony kamień oraz śniedź na stykach,
    > podrdzewiały lekko uchwyt na klucz.

    chociaż...
    gdyby nr 8 był "bardziej" to byłoby blisko
    http://www.jnjhome.net/forumPics/spark_plugs_old.jpg

  • 9. Data: 2012-11-03 19:21:37
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    to wygląda podobnie"
    http://www.fnsweet.com/forums/05-09-roush-mustangs/5
    5646-water-spark-plug-hole.html

  • 10. Data: 2012-11-07 01:42:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sat, 03 Nov 2012 15:52:34 +0100, nazgul napisał(a):

    > Skąd tam woda?
    > jedyne co mi się nasuwa to pęknięta głowica - ale woda na obu świecach
    > (dwie osobne dziury).

    A nie leci woda po prostu z góry, nieszczelnym gnizdem przewodu
    zapłonowego?
    Tam z kolei może się brać z nachlapanej wody z kałuż.

    Jak w układzie chłodzenia masz płyn (a nie wodę), to raczej nie powinien
    zostawiać ani kamienia, ani takiej korozji. W dodatku płynu by Ci ubywało.