    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Date: Fri, 25 Jul 2014 09:35:21 -0500

    On Fri, 25 Jul 2014 16:22:52 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Kara zostala nalozona na podstawie jakiegos prawa, ktore w efekcie
    >ogranicza pracodawcy mozliwosc zatrudnienia kogo chce i za ile chce.

    Chyba nie zrozumiales o co idzie. Otz, 4 firmy umowily sie ze NIE
    BEDA "podkupywac" sobie pracownikow. To znaczy ze jeseli te firmy byly
    X, Y, Z, V, to jak sie osobnik zwolnil z firmy X, to firmy Y, Z, V go
    na mocy owej tajnej umowy NIE ZATRUDNIA.

    "Poaching" znaczy "klusownictwo". Umowa byla o nie "klusowaniu" na
    obcym terytorium.

    Naruszalo to Kalifornijskie parwo o wolnosci zatrudnienia

    >No chyba ze zle Cie zrozumialem, i to prawo bylo dla pracownikow - tzn
    >kazda osoba ma prawo zatrudnic sie gdzie chce i za ile tam
    >wynegocjuje, a spisek tych firm to uniemozliwial.

    No wlasnei takie jest to prawo. Ale nie rozumiem co to ma wspolnego z
    socjalizmem. Jak dla mnie, to wlasnei podwrotnosc socjalizmu

    >Coz to za socjalistyczne prawo ... no tak, ale to Kalifornia :-)
    >
    >Tylko za akurat nasz KP oferuje praktycznie to samo, tylko z okresem
    >wypowiedzenia. Ktory pracownik moze zlekcewazyc, bo przeciez nikt go
    >do pracy nie zmusi...

    No to niech pracodawca sproboje zwolnic pracownika na etacie. Polski
    Kodeks Pracy to podstawowy hamulec rozwoju gospodarki. Na na celu
    "ochrone pracownika" a daje pracownikowi w dupe. Bo tylk osamobojca
    zatrudni parcownika inaczej niz na umowie smieciowej

    A.L.