    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 21 Jul 2014 10:31:18 -0700 (PDT)
    Subject: Re: [trochę OT] Petaflopy
    From: firr <p...@g...com>

    ps co do zwyklych pecetóf to operuja one w skali gigafloatów (kiedys juz byla o tym
    mowa tj podawalem
    swoje oszacowania ile to moze byc, nawet juz nie pamietam ile to wychodzilo, ale moje
    obecne oszacowania

    CPU

    "memory bandwidth" - 1-2 GigaFlopa, podobno dla danych w cache to moze byc 6x
    szybciej ale ja tego nie
    obserwowalem, dominujacy czynnik to jest ta zwykla wartosc
    "prosta arytmetyka" - tutaj w zasadzie nie wiem dokladnie ale z czytanych jakichs tam
    benchmarkow
    i z wlasnych oszacowan wynikalo by ze jest to okolo
    2 gigaflopa dla kody skalarnego i ok 6 Gigaflopow
    dla sse (na rdzeń) - nie sa to do konca pewne dla mnie wartosci ale chyba dosyc
    rozsadne w realnym kodzie pewnie mozna osciagnac jakies wyniki pod to podchodzace
    (czyli mozn anp ze 4 razy gorsze)

    GPU

    gpu sa podobno rozne i te slabsze 'na rynku' sa chyba kilkukrotnie slabsze niz te
    mocniejsze

    "memory bandwith" podobno gpu maja wiekszą wewnetrzna 'memory bandwidth' jesli chodzi
    o ich wewnetrzny vram (za to te przesylowa ram->vram podobno jest mw taka sama lub
    nawet ciut wolniejsza niz ta typowa dla ram i cpu - acz tego nie jestem pewiem ale
    ponoc) - zalezy chyba od karty ale np dla
    mocniejszej karty jest to np 30 Gigaflopow (czyli kilkanascie razy wiecej)

    "prosta arytmatyka" - zalezy od karty ale podobno moze siegac tak ze 400 Gigaflopow
    (moze to jest troche przesadzone ale podobno) Porownywanie ze
    skalarnym rczeniem dawalo by 200x wieksza moc,
    z sse tak z 70x wieksza moc, z 8 rdzeniami z sse
    10 x wieksza moc (moze to jest i realistyczne
    ale to jest dla mocnej karty, pewnie ta ktora ja mam jest akurat z 10 razy slabsza)

    podsumowujac
    cpu 1-2 GF mem /2-6 x cores, GF arithmetic
    gpu 3?-30? GF mem / 40? - 400? GF arithmetic

    sa to dane z roznych opinie w necie i troche z
    moich testow jesli chodzi o cpu (te dane dot
    gpu moga byc troche niepewne) ale z grubsza
    jakos tak to chyba musi wygladac

    w jeszcze wiekszym skrócie cpu mem 1-2 GFloata
    cpu arithmetic 5 GFloatow na rdzen, gpu kilka do
    30 razy lepiej niz cpu (z tym tez ze podobno
    moc gpu szybko spada dla troche bardziej trudnych i rozgalezionych kerneli)

    (nie sa to dokladne dane ale chodzi o to by miec jakies wyobrazenie