    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 24 Jul 2014 03:39:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: [trochę OT] Petaflopy
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 22:40:53 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > z tymi 'informacjami' to moge dodac jest tak ze sa chyba dwa rodzaje owych
    'informacji'

    > - wyidealizowane 'przemnozenia' czynnikow np jesli wciac procesor z avx i 4 rdzenie
    z HT do tego 3 GHz

    > to z takiego przemnozenia wynika 8*8*3 = 192 GFlopy

    w sumie najwiekszy problem tutaj jest z tym hyperthreadingiem, podobno to dziala
    jedynie jesli
    rdzenie maja duzo przestojow (tutaj nie mialoby to wogole miejsca wiec to nie daje
    nic) a nawet wtedy gdy sa te przestoje to nie daje nigdy 2x, ciekawe czy to daje
    chocby 1.5X nie mam pojecia

    za to okazalo sie ze podobo haswell potrafi wykonywac dwie avx owe instrukcje w
    jednym cyklu
    co wiecej sa to miesznae mull i add, czyli

    4 rdzenie * (float8 * 2 w cyklu * mull-add) * 2.5GHz
    = 320 GFloat

    mozna sobie wyobrazic ile to bedzie (by bylo) gdy intel wypusci 8 rdzeniaka z avx-512
    -> 1280 GFLOAT

    to by bylo duzo, tylko nieststy teraz wypada w zasadzie mowic zawsze chyba o dwu
    mocach, sekwencyjnej (ktora zawsze jest limitowana w
    okolinach 3 GHz, jesli dwa w cyklu i mul-add
    to 12 GFLOPOW i rownoleglej ktora tu by siegala
    sto albo i przyszlosciowo kilkaset razy wiecej
    - tak wiec sie te sprawy przedstawiają, nie wiem
    czy nawet to jest takie ciekawe ale tak naprawde
    surowa moc jest potrzebna (na przyklad do liczenia
    drobnoziarnistej czasteczkowej fizyki)