-
Data: 2015-11-09 16:32:26
Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-11-09 o 16:27, elmer radi radisson pisze:
> On 2015-11-09 16:15, Liwiusz wrote:
>
>> W dniu 2015-11-09 o 15:36, elmer radi radisson pisze:
>>> Majac zapiete pasy, kierowca ma swoje cztery litery
>>> i plecy we wlasciwym miejscu i lepiej odczuwa zachowanie pojazdu,
>>> a w sytuacji gdy musi wykonac gwaltowny manewr albo samochod
>>> np. wpadnie w poslizg, nie lata po samochodzie probujac chwycic
>>> sie kierownicy jak tonacy brzytwy, tylko ma szanse wykonac prawidlowa
>>> kontre.
>>
>> ten argument słyszałem wiele razy, ale nie czytałem jeszcze żadnych
>> badań lub statystyk, które by go potwierdzały.
>
> Nie za bardzo rozumiem, spodziewasz sie statystyk odnosnie tego
> odnosnie czego sam mozesz sie przekonac w zakresie techniki prowadzenia
> i wystarczy do tego troche doswiadczenia za kolkiem i wyobrazni?
>
> Zrob sobie prosty test - najlepiej w miejscu pozbawionym ruchu:
>
> jadac bez pasow zacznij mocno hamowac, a jeszcze lepiej - wprowadz
> samochod w boczny poslizg. Myslisz ze sila pchajaca cialo do przodu
> i powodujaca ze opierasz rece na kierownicy czy tez wlasciwie probujesz
> od niej odepchnac pozwoli na manewry rownie skuteczne, gdy nie
> traktujesz kierownicy jak podparcia i uchwytu? Analogicznie, gdy cialo
> zacznie uciekac na bok, nie bedac utrzymane pasami.
>
> Poza tym ta sama sila podczas gwaltowniejszego wytracania predkosci
> bedzie odrywala plecy od fotela. Tymczasem prawidlowe przyleganie
> plecow do fotela pozwala na odbieranie bodzcow bedacych efektem
> zachowania pojazdu na drodze i dostarcza prawidlowego "wyczucia"
> samochodu i tejze drogi.
Nie twierdzę, że tych sił nie ma. Twierdzę tylko, że (dziwnym trafem)
nie ma nagłaśnianych badań, że siły te zwiększają niebezpieczeństwo
(bardziej, niż wiele innych niezakazanych w samochodzie czynności).
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.15 16:33 Artur Miller
- 09.11.15 16:34 Liwiusz
- 09.11.15 16:39 elmer radi radisson
- 09.11.15 16:42 elmer radi radisson
- 09.11.15 16:41 masti
- 09.11.15 16:44 Liwiusz
- 09.11.15 16:47 Artur Miller
- 09.11.15 16:49 Liwiusz
- 09.11.15 16:50 Artur Miller
- 09.11.15 16:53 Liwiusz
- 09.11.15 16:55 elmer radi radisson
- 09.11.15 16:57 Liwiusz
- 09.11.15 17:08 Artur Miller
- 09.11.15 17:09 masti
- 09.11.15 17:11 elmer radi radisson
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=