  • 1. Data: 2015-11-08 20:29:27
    Temat: Kampania zapnij pasy
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Teza kampanii - pasy ratują życie.
    Można też powiedzieć, że spadochrony ratują życie w samolocie.
    Niewątpliwie słuszne jest stwierdzenie, że odpowiednikiem kierowcy jest
    pilot a współuczestników ruchu drogowego są pasażerowie samolotu.
    Wyobraźmy sobie, że piloci w samolotach pasażerskich są wyposażani w
    spadochrony. Więc w każdej katastrofie, nawet zawinionej przez siebie,
    maja szansę przeżycia. Hasło: "Spadochrony ratują życie".
    Chyba oczywistym dla wszystkich jest, że bezpieczeństwo pasażerów
    zmaleje i dlatego piloci spadochronów nie mają.
    Dlaczego kierowcy muszą mieć obowiązkowo zapięte pasy?

  • 2. Data: 2015-11-08 20:37:07
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-08 20:29, t-1 wrote:
    > Dlaczego kierowcy muszą mieć obowiązkowo zapięte pasy?

    Na przykład dlatego żeby reszta społeczeństwa nie płaciła przez 40 lat
    za złamany kręgosłup przy byle stłuczce.

  • 3. Data: 2015-11-08 20:44:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    t-1 wrote:

> [...]
    > Chyba oczywistym dla wszystkich jest, że bezpieczeństwo pasażerów
    > zmaleje i dlatego piloci spadochronów nie mają.

    w samochodzie wszyscy mają mieć pasy. Odpowiednikiem tego byłoby danie
    spadochronów pasażerom w samolocie.
    Wyobrażasz sobie pasażerów zakładających spadochrony i skaczących z
    10km?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-11-08 20:49:58
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-11-08 20:29, t-1 wrote:

    > Chyba oczywistym dla wszystkich jest, że bezpieczeństwo pasażerów
    > zmaleje i dlatego piloci spadochronów nie mają.

    Nie, wcale nie dlatego piloci, ani nikt w pasazerskim odrzutowcu nie
    posiadaja do dyspozycji spadochronow.

    Natomiast odnosze wrazenie ze to stwierdzenie tlumaczy pytanie zawarte
    w poscie ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2015-11-08 21:04:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 08.11.2015 o 20:44, masti pisze:

    > w samochodzie wszyscy mają mieć pasy. Odpowiednikiem tego byłoby danie
    > spadochronów pasażerom w samolocie.
    > Wyobrażasz sobie pasażerów zakładających spadochrony i skaczących z
    > 10km?

    "Mądrego to i przyjemnie posłuchać".

  • 6. Data: 2015-11-08 21:40:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 8 Nov 2015 19:44:12 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > w samochodzie wszyscy mają mieć pasy. Odpowiednikiem tego byłoby danie
    > spadochronów pasażerom w samolocie.
    > Wyobrażasz sobie pasażerów zakładających spadochrony i skaczących z
    > 10km?

    Pomijając że wypadków na wysokości jest stosunkowo mało - większość to
    jednak starty, lądowania i CFIT.

    Bo zrealizować to by się dało - katapultowane fotele (a raczej całe rzędy).
    Tylko ciężkie, niewygodne i raczej mało skuteczne.

  • 7. Data: 2015-11-08 21:49:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Pomijając że wypadków na wysokości jest stosunkowo mało - większość to
    > jednak starty, lądowania i CFIT.

    a przy gwałtownej utracie wysokości, nie mówiąc o pikowaniu to w ogóle
    można zapomnieć o ewakuacji

    https://youtu.be/-kVhurg5b9U :)

  • 8. Data: 2015-11-08 21:55:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-08 21:49, masti wrote:
    > https://youtu.be/-kVhurg5b9U :)

    Odrzucić skrzydła i ogon, wypuścić spadochrony i wydzie coś podobnego.

  • 9. Data: 2015-11-08 21:58:29
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > a przy gwałtownej utracie wysokości, nie mówiąc o pikowaniu to w ogóle
    > można zapomnieć o ewakuacji

    > https://youtu.be/-kVhurg5b9U :)

    To wcale nie jest głupi pomysł tylko, że za drogi i zbyt mało awarii,
    żeby to miło sens.
    Za to małe samolociki posiadają swoje własne spadochrony.

  • 10. Data: 2015-11-08 22:02:16
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Odrzucić skrzydła i ogon, wypuścić spadochrony i wydzie coś podobnego.

    Tia chyba za pomocą ładunków wybuchowych :D