  • 11. Data: 2010-11-01 23:45:16
    Temat: Re: usb NA FIREWIRE
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.11.2010 15:23, Radosław Sokół pisze:
    > Prędkość przesuwu taśmy w kamerach
    > cyfrowych z nośnikiem taśmowym jest ściśle określona.

    Swoją szosą, ciekawe czemu nie można zaprojektować wolniejszego przesyłu
    jako opcji. Albo w postaci wolniejszego przesuwu taśmy albo bufora i
    przerw w przesuwie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-11-02 07:29:53
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 02 Nov 2010 00:45:16 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
    napisał(a):

    > Swoją szosą, ciekawe czemu nie można zaprojektować wolniejszego przesyłu
    > jako opcji. Albo w postaci wolniejszego przesuwu taśmy albo bufora i
    > przerw w przesuwie.

    Kolejny tryb pracy silnika, i po co? USB 2.0 jest wystarczające do
    zgrywania danych z kamery DV (jakieś 3.5 MB/s), chociaż u mnie czasami
    zdarzały się framedropy, musiałem wyłączyć wszystkie działające
    aplikacje, może robiłem jakiś inny błąd przy zgrywaniu. FW znacznie
    mniej obciąża procesor i jest "dedykowane" do zastosowań wideo, pewnie
    na tym złączu dropów by nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2010-11-02 18:14:15
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-31 19:38, BETON pisze:
    > Witam
    > Chce kupic laptopa na którym bede mógł zgrywać materiał video z kamery
    > mini DV
    > Są modele które mają wyjście firewire, ale nie odpowiadają mi one ze
    > względu na inne cechy.Stąd pytanie -
    > Czy istnieją jakieś konwertery USB na firewire na których bede mógł to
    > zgrywać ?

    Istnieją, ale taki tandem będzie tylko tak szybki jak interfejs USB, nie
    osiąganie to prędkości IEE1394.

  • 14. Data: 2010-11-03 00:49:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 08:40:51 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Na papierze, od wolniejszej wersji Firewire. W praktyce
    > Firewire jest szybsze zazwyczaj. A wersja 800 Mbps to już
    > w ogóle inna klasa :)

    AFAIR to między USB 2.0, a FireWire faktycznie na papierze wygrywa USB 2.0.
    Jednak z tego co kojarzę, to przy podłączeniu przez FireWire uzyskuje się
    znacznie stabilniejszy transfer, co przy zgrywaniu materiału z kamery DV
    zaczyna mieć duże znaczenie.

    [ To jest komiczne, że mężczyzna, który się nie musi troszczyć o nic na ]
    [ świecie, żeni się. (Eminem) ]

  • 15. Data: 2010-11-03 18:52:00
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-11-01 08:40, Radosław Sokół pisze:

    > Na papierze, od wolniejszej wersji Firewire. W praktyce
    > Firewire jest szybsze zazwyczaj. A wersja 800 Mbps to już
    > w ogóle inna klasa :)

    Ludzie piszą, że FW nie jest dostosowane w praktyce do hot-swap i
    bardzo często zdarzają się usterki przy podłączaniu/odłączaniu sprzętu
    na żywo podczas działania komputera. Mi osobiście udało się popsuć w
    taki sposób kamerę do oglądania wiązek lasera.

    --
    Filip.