  • 11. Data: 2019-04-07 00:23:30
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
    > rozrusznik czy cos innego.

    No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))

  • 12. Data: 2019-04-07 03:58:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))

    Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
    od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
    idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
    w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
    ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
    od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
    powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
    nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
    był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.

    Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.
    I to bardzo szybko.

  • 13. Data: 2019-04-07 08:22:54
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 07.04.2019 o 03:58, Pszemol pisze:
> [...]
    > był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
    >
    > Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.

    czyli płać i płacz...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2019-04-07 08:32:38
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
> [...]
    > stacyjki?
    >
    > Gdzie te typy się najczęściej psują?
    > Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

    Co to za "zielona lampka"?

    Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.

  • 15. Data: 2019-04-07 09:10:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
    > nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

    Kompletnie nie?
    W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    przez szczotki.
    Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

    Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    z 5A bierze.
    Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

    > Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
    > zaciął.... :)

    I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

    > Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

    nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-04-07 12:26:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 08:32, Trybun pisze:

    > Co to za "zielona lampka"?
    >
    > Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.

    O pierwsza sensowna odpowiedź :)

    Spróbuj dzwignię wyboru biegu przestawić na N i odpalić. Jak zagada to
    pozycjometr.

    Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
    jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub stacyjka.

    Lewis

  • 17. Data: 2019-04-07 13:25:59
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

    > Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
    > jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
    > stacyjka.

    Dokladnie tak, wina przekażnika.
    Tak się dzieje w automatach.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 18. Data: 2019-04-07 17:44:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kompletnie nie?
    > W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    > przez szczotki.
    > Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

    Nie słyszę nic.

    > Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    > z 5A bierze.
    > Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

    No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
    gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
    radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a
    otworzyłem
    okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

    > I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

    > nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

    No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
    za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
    podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
    i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
    w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

    Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej
    kupie
    złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
    więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
    naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
    nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator
    :-)

  • 19. Data: 2019-04-07 17:45:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message

    > Dokladnie tak, wina przekażnika.
    > Tak się dzieje w automatach.

    Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
    To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
    bendiksa lub jest przerwa elektryczna.

  • 20. Data: 2019-04-07 18:28:04
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > "Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message

    > Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
    > To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
    > bendiksa lub jest przerwa elektryczna.

    *Lampki świecą jasno - ale nie słychać rozrusznika*
    Bez wątpienia mamy do czynienia z uszkodzeniem. Ale nie panikujmy.
    Lokalizujemy rozrusznik i znajdujemy przewód sterujący jego wyłącznikiem
    elektromagnetycznym. Zazwyczaj nietrudno obejść się bez schematów - przewód
    od stacyjki do wyłącznika jest najcieńszy, wszystkie inne kable przyłączone
    do rozrusznika są dużo grubsze. Zdejmujemy ten przewód z rozrusznika i
    między jego końcówkę a masę włączamy próbnik napięcia albo po prostu
    żarówkę. Jeśli zaświeci ona po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch,
    oznacza to, że stacyjka jest w porządku. Podejrzanym staje się wtedy przede
    wszystkim wyłącznik elektromagnetyczny, ale nie wydawajmy wyroku zbyt
    pospiesznie. Bardzo często winna jest po prostu korozja na złączu w
    gnieździe przewodu na rozruszniku, bowiem jest ono narażone na działanie
    błota i wody w znacznie większym stopniu niż inne elementy instalacji
    elektrycznej. Końcówkę przewodu należy więc wyczyścić, nieco zacisnąć i
    powtórnie obsadzić w gnieździe.

    Jeśli to nie przyniesie efektu - nie ma rady, trzeba jechać do elektryka.
    Jeśli brak świecenia żarówki wskazał na uszkodzenie stacyjki, można
    sprawdzić, czy nie rozpięło się jedno z wieloprzewodowych złącz pod
    kierownicą. Jeśli nie, trzeba jechać do elektryka. Aby ruszyć z miejsca, nie
    trzeba wcale prosić o pomoc. Za pomocą kawałka przewodu łączymy przewód
    wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika bezpośrednio z dodatnim biegunem
    akumulatora, a będzie on "kręcił" aż miło (uwaga: SAMOCHÓD MUSI BYĆ NA
    LUZIE!).

    --
    Pozdr.
    T.